Kako je lahko navidezna resničnost še bolj zanimiva?

Adult male in VR goggles eating fresh popcorn while sitting on comfortable sofa in stylish room
Foto: RamilF iz iStock

Kinematografske tehnike lahko znatno povečajo sodelovanje uporabnikov z virtualnimi okolji in zlasti estetsko privlačnost tega, kar uporabniki vidijo v virtualni resničnosti. To je bil rezultat nedavne študije, ki so jo izvedli računalniški znanstveniki na Univerzi v Helsinkih.

Ekipa je želela raziskati, kako bi lahko načela kompozicije in kontinuitete, ki se običajno uporabljajo pri ustvarjanju filmov, uporabili za izboljšanje navigacije po virtualnih okoljih.

Kompozicija se nanaša na to, kako so elementi v prizoru usmerjeni glede na gledalca, medtem ko kontinuiteta govori o tem, kako lahko položaji kamere med posnetki pomagajo gledalcem razumeti prostorska razmerja med elementi v prizoru.

»Z uporabo teh zamisli smo razvili novo metodo teleportacije za raziskovanje virtualnih okolij, ki subtilno prestavi in ​​preusmeri uporabnikov pogled po teleportaciji, da bi bolje uokviril vsebino prizora,« pravi Alan Medlar, univerzitetni raziskovalec računalništva na Univerzi v Helsinkih.

Občutek za prostor ohranjen brez potovalne slabosti

Rezultati obravnavajo tudi vprašanje potovalne slabosti – pogosta težava uporabnikov VR. Običajno za preprečevanje slabosti oblikovalci uporabljajo teleportacijo kot metodo za premikanje po digitalnih prostorih. Pristop raziskovalcev prav tako temelji na teleportaciji, vendar želi odpraviti težave, povezane s to tehniko.

»V virtualnih okoljih lahko teleportacija povzroči zmanjšano prostorsko zavedanje, kar uporabnike prisili, da se po teleportaciji preusmerijo, in lahko povzroči, da zgrešijo pomembne elemente v svoji okolici,« pravi Medlar. »Kinematografske tehnike, ki smo jih uporabili, dajejo oblikovalcem virtualnih okolij način, da vplivajo na pozornost uporabnikov, ko se gibljejo po prostoru, da vplivajo na to, kako dojemajo svojo okolico.«

Posledice za igre na srečo, muzeje in filme

Raziskava ima bistvene posledice za vrsto aplikacij VR, zlasti ker se cenovna dostopnost slušalk VR nenehno izboljšuje. Video igre, virtualni muzeji, galerije in filmi VR bi lahko imeli koristi od teh ugotovitev, pri čemer bi uporabili predlagane metode za ustvarjanje bolj privlačnih in skladnejših izkušenj za svoje uporabnike.

Medlar verjame, da bodo rezultati praktično uporabni oblikovalcem virtualne resničnosti. »Potencialni vpliv izboljšanja navigacije v VR in dajanja oblikovalcem več orodij za vplivanje na uporabniško izkušnjo je ogromen.«

VIRScienceDaily
Prejšnji članekTop 10 Lihtenštajn: Kaj videti v državici z najmanj turisti?
Naslednji članekJoga poze, ki se jih lotevajo le mojstri

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.