Se ti je že zgodilo, da si šel po nakupih ali drugih opravkih in si denarnico pozabil doma? Ni bilo druge, kot pa da si šel nazaj domov po denarnico. Če bi imel pametno denarnico, kakršna je Googlova, bi lahko nakupe opravil kar s telefonom. V nadaljevanju si preberi vse pomembne informacije o pametni denarnici Google Wallet?
Kaj je Google Wallet?
Googlova denarnica je mobilni plačilni sistem, ki deluje kot virtualna oziroma pametna denarnica in uporabnikom omogoča plačevanje in prenos denarja neposredno iz telefona. Storitev je za uporabnike brezplačna in omogoča shranjevanje podatkov o kreditnih in debetnih karticah, darilnih karticah ter karticah zvestobe. Storitev Google Wallet je na voljo vsem, ki imajo pametni telefon (razen uporabnikom starejših verzij) z operacijskim sistemom Android ali Apple, in uporabnikom omogoča še en hiter način plačevanja v spletnih trgovinah.
Posodobljena, nova različica Googlove denarnice, naj bi prišla že zelo kmalu.
Kupci se izogibajo plačevanja s telefoni
Mobilna plačila so strategija, ki lahko zelo koristi spletni prodaji. Mobilne naprave trenutno predstavljajo nekaj manj kot 50 odstotkov prometa v spletnih trgovinah, vendar ko pride čas, da uporabniki kupijo izdelke na spletu, skoraj 77 odstotkov uporabnikov to naredi izključno na osebnem računalniku. Kupci se izogibajo dejanskim nakupom na mobilnih napravah zaradi skrbi glede varnosti in težav pri vnosu podatkov o bančnih karticah prek vmesnika na dotik.
Elektronske denarnice želijo te pomisleke odpraviti z racionalizacijo postopka mobilnega plačevanja prek varne storitve. Stranke preprosto kliknejo, da bi nekaj kupile, in vsi njihovi plačilni podatki so že vneseni v denarnico. Hitro plačevanje deluje tako v aplikaciji kot na sodelujočih mobilnih spletnih mestih.
Googlova denarnica trgovcem omogoča tudi, da na svojih spletnih straneh ali v eletronski pošti poudarijo posebne ponudbe ali popuste, ki jih prek aplikacije neposredno posredujejo kupcu. Kupci lahko v svojo virtualno denarnico dodajo tudi morebitna stanja darilnih kartic, kar pripomore k dodatni prodaji.
Kako Googlova denarnica deluje?
Googlova denarnica je tako imenovana denarnica na strani strežnika, kar pomeni, da so vsi podatki uporabnika shranjeni na daljavo v Googlovem sistemu in ne v uporabnikovi napravi. Transakcije potekajo med Googlovimi strežniki in obstoječim plačilnim procesorjem trgovca.
Deluje podobno kot darilna kartica: uporabniki v denarnico vložijo določen znesek denarja, ki ga lahko nato porabijo po želji. Kar zadeva uporabnikovo banko, je transakcija enaka katerikoli drugi debetni ali kreditni transakciji, le da transakcije potekajo izključno prek Googla in ne prek prodajnega mesta trgovca. Če je prodajno mesto trgovca nastavljeno tako, da sprejema Googlovo denarnico, transakcije potekajo enako kot vse druge sprejete plačilne metode.
Googlova denarnica ponuja tudi fizično kartico, ki jo lahko uporabiš povsod, kjer sprejemajo debetne kartice MasterCard.
Kako se Googlova denarnica kosa z drugimi možnostmi?
Glavni konkurent Google Wallet je Apple, čeprav imajo tudi druga podjetja, kot sta Samsung in PayPal, svoje digitalne plačilne sisteme (Samsung Pay oziroma PayPal Wallet). Čeprav se izdelki med seboj nekoliko razlikujejo, ko gre za uporabnika, pa z vidika lastnika spletne trgovine ponujajo podobne funkcije. Tako Google kot Apple želita čim bolj olajšati opravljanje transakcij:
- nobeden od njiju ne zaračunava pristojbin,
- pravila o odgovornosti so enaka kot pri običajnih kartičnih transakcijah,
- oba lahko podpirata programe nagrajevanja,
- oba omogočata hitrejši postopek nakupa,
- oba uporabljata visokofrekvenčno komunikacijsko tehnologijo kratkega dosega (NFC) za nakupe v trgovinah.
Google Wallet ali Apple Pay?
Glavna razlika med obema pobudama je v podjetjih, ki stojijo za njima. Google je bil pred leti pionir tehnologije NFC, ki je uporabnikom omogočala plačevanje z mobilno napravo na prodajnem mestu z uporabo varnega signala kratkega dosega. Vendar tehnologija takrat ni bila splošno sprejeta, zaradi česar je bil Google v ozadju, kar je Applu omogočilo, da je uveljavil svoj model Apple Pay.
Apple je imel uveljavljeno in zvesto bazo uporabnikov, zato je lahko svoj sistem uvedel veliko učinkoviteje, saj ga je povezal s posebnimi tehnološkimi ponudbami, kot je ura Apple Watch. Trgovci na drobno in banke, ki so videli priložnost za sodelovanje z zelo prestižno blagovno znamko Apple, so bili zdaj veliko bolj pripravljeni sprejeti to tehnologijo.
Google pa svojo denarnico preoblikuje, da bi izkoristil prednosti svojega bolj prilagodljivega in odprtega sistema. Za razliko od družbe Apple, Google drugim razvijalcem omogoča dostop do svojega aplikacijskega programskega vmesnika (API) v upanju, da bodo druga podjetja ustvarila nove inovativne načine uporabe tehnologije. Ker ima platforma Android 80-odstotni svetovni tržni delež, imajo obdelovalci plačil in trgovci dober razlog, da podprejo Googlove pobude.
V primerjavi z drugimi virtualnimi denarnicami sta Googlova denarnica in Apple Pay pri spletnih transakcijah nad večino. Številne druge virtualne denarnice se osredotočajo na nakupe v trgovinah. Večina od njih, kot je Samsung Pay, lahko obdeluje le nakupe brez povezave, denarnica PayPal pa ni široko podprta.
Kaj morajo vedeti spletni trgovci?
Googlova denarnica postaja vse bolj priljubljena, kar pomeni, da jo bo vedno več ljudi pričakovalo v svojih priljubljenih trgovinah. Lastniki podjetij za elektronsko poslovanje morajo razmisliti o ponudbi digitalnih denarnic, kot je Google Wallet, ki kupcem zagotavljajo več možnosti plačevanja. Čeprav je na voljo še več drugih možnosti, bosta Google Wallet in Apple Pay v prihodnosti najverjetneje glavna igralca. Obe storitvi nenehno dodajata nove funkcije v upanju, da se bosta njuni virtualni denarnici hitreje uveljavili. Googlov odprti vmesnik API bo na primer finančnim ustanovam omogočil, da svoje mobilne bančne aplikacije povežejo z denarnico Google Wallet in tako svojim strankam omogočijo neposreden dostop do novih programov nagrajevanja.
Googlova denarnica je bila prvotno izdana leta 2011, Apple Pay pa obstaja šele od leta 2014, zato je industrija mobilnih denarnic še vedno v povojih. Obe podjetji se borita za položaj na razdrobljenem trgu. Potrošniki pa še vedno oklevajo, da bi katero od njiju sprejeli v celoti. Ker pa se mobilno poslovanje vključuje v vsakdanje življenje, je njihova vloga pri nakupovanju neizogibna.
Google in Apple tekmujeta, da bi odkrila kakšno inovacijo, ki bi virtualnim denarnicam dala jasno in izrazito prednost, ki je bančne kartice ne morejo ponuditi. Tako bi se stopnja sprejemanja virtualnih denarnic znatno povečala in bila univerzalno sprejeta, kot so debetne in kreditne kartice.
Bo Googlova denarnica preživela med virtualnimi denarnicami?
Ali bo prišlo do obdobja, ko bodo podjetja za virtualne denarnice nastajala in nato propadala, tako da bo na koncu ostalo le nekaj ponudnikov denarnic, bomo videli v prihodnosti. Ni mogoče napovedati, katere virtualne denarnice bodo preživele, obstaja pa velika verjetnost, da bo med njimi tudi Googlova denarnica.
Novinar