Z več kot 1,19 milijona fotografij in udeleženci iz 120 držav si Huaweiev fotografski natečaj lasti laskav naziv največjega tovrstnega tekmovanja na svetu. Po skoraj treh mesecih je končno prišel čas za razglasitev zmagovalcev.
Strokovna žirija je zmagovalce in druge prejemnike nagrad izbirala med fotografijami uvrščenimi v šest vsebinskih kategorij. Trije dobitniki glavne nagrade so prejeli po 10 tisoč ameriških dolarjev, 15 zmagovalcev kategorij pa po tisoč dolarjev iz sklada natečaja Next Image 2020. Podeljenih je bilo še 50 nagrad za drugo mesto in pet častnih omemb. Nagrajenci so prejeli še vrhunski pametni telefon Huawei P40 Pro.
Prejemniki glavne nagrade prihajajo iz Danske, Argentine in Kitajske, njihova dela pa so bile uvrščena v kategorije »Pozdravljeno, življenje«, »Pripovedovalec zgodb« in »Trenutki v življenju«.
»Navdušeni smo, da lahko razglasimo zmagovalce letošnjega fotografskega natečaja Huawei Next Image 2020,« je dejal Li Changzhu, podpredsednik oddelka za trženje družbe Huawei Consumer BG. »Fotografije so nas tudi letos presenetila, tako v kakovosti kot po neverjetno ganljivih zgodbah, ki jih pripovedujejo. Ob nadaljnjem razvoju fotografskih zmogljivosti pametnih telefonov in talentiranih udeležencih zato komaj čakamo na naslednji natečaj.«
V strokovni žiriji fotografskega natečaja Huawei Next Image so bili uveljavljeni fotografski mojstri. Avtor legendarne fotografije »Afganistansko dekle« Steve McCurry. Umetnica, fotografinja in klinična psihologinja Elizaveta Porodina. Fotograf narave in ekstremnih športov Reuben Krabbe in svetovno znana modna in likovna fotografinja Karolina Henke. Pridružila sta se jim tudi Andrew Garrihy in Li Changzhu iz podjetja Huawei Consumer BG.
Zmagovalci so skozi fotografijo pripovedovali zgodbe
Čar fotografije niso le ujeti občutki fotografa v trenutku, ko pritisne na sprožilec, temveč tudi v zgodbi, ki jo fotografija pripoveduje in v čustvih zamrznjenjih v času. Fotografski natečaj Huawei Next Image 2020 je zato postal mesto, kjer udeleženci lahko delijo svoje zgodbe in izrazijo čustva pred celim svetom.
Danec Sune Pedersen, eden od treh prejemnikov glavne nagrade, je fotografski objektiv uporabil za prikaz topline ganljivega trenutka rojstnodnevnega objema dedka in vnukov med pandemijo. Po dolgih mesecih je prvič zapustil dom, pa vendarle je ločen s plastjo zaščitne plastike užival v posebno ganljivem trenutku. Pedersen je bil priča, ki je trenutek zabeležil s svojim pametnim telefonov in kasneje ganil vse, ki so fotografijo z naslovom »Objem« videli.
»Fotografija Objem je dokaz globine zgodbe, ki jo fotografija lahko pripoveduje. Prikazuje namreč položaj, s katerim se soočajo ljudje po vsem svetu v času pandemije. Intimni trenutek v svetu, ki ga živimo, dokazuje, da še vedno potrebujemo topel človeški dotik ter stik s prijatelji, sorodniki in ljubimi osebami. Poiskati moramo nove načine izražanja ljubezni, pozornosti in naklonjenosti, da bi se izognili samoti in dokazali, da starejši niso osamljeni niti v teh težkih časih.« Steve McCurry
»Takoj sem se zaljubil v fotografijo Objem, saj ne potrebuje podnapisov. Vsi takoj razumejo globoka čustva in položaj, ki ga prikazuje. To je popolna fotografija. Govori o človečnosti, o današnjem življenju ter o oddaljenosti in bližini, ki jo čutimo vsi. Doseže, česar je sposobno malo fotografij. Takojšno komunikacijo močnejšo od besed.« Reuben Krabbe
Argentinski fotograf Carloman Macidiano Céspedes Riojas je s kamero pametnega telefona posnel serijo minljivih trenutkov vsakodnevnega življenja. Zaporedje devetih fotografij na prvi pogled deluje nepovezano, a z umirjenostjo in tišino spominja na preprostejše čase. Njegova fotografija z naslovom »Odpornost« je v kategoriji »Pripovedovalec zgodb« prav tako prejela glavno nagrado.
»V zaporedju fotografij z naslovom Odpornost je fotografova osredotočenost na svetlobo, vzdušje in kompozicijo prevedla do čudovitega ravnovesja med milino in vedrino. Na fotografijah je zaznati splošni občutek umirjenosti, umetniku pa je uspelo v veliko harmonijo združiti predmete, ljudi in živali.« Steve McCurry
»V vsem vidim dve zgodbi. Leto 2020 je zgodba o drami, osamljenosti in hkrati klic k tišini. Klic k preprostosti. Je tudi čas za premišljevanje in natančni odgovor na vprašanja. Kdo sem? Kdo smo? Kje živim? Kako najdem mir? Zaporedje fotografij z naslovom Odpornost prikazuje vse te občutke in še veliko več.« Reuben Krabbe
Tretjo glavno nagrado je prejela kitajska fotografinja Lin Haiyina za delo z naslovom »Konjar in konji« V štiriminutnem video posnetku konjar v starem tadžiškem narečju pripoveduje zgodbo o neločljivi povezavi med Tadžiki in njihovimi konji.
»Kratek filmček imam pri sebi od trenutka, ko sem ga prvič videla. Mislim, da je lep, zanimiv in pomemben. Želim si, da bi ga posnela sama ter izvedela več o jezdecu in njegovem vnuku.« Karolina Henke
Omeniti velja, da je za 22-krat naraslo število objav kratkih video posnetkov v kategoriji »Časovni trak«, ta sicer slovenskim udeležencem letos ni bila na voljo. To dokazuje, da ljudje za zajem svojega življenja in minljivih trenutkov vse pogosteje posegajo po zmogljivostih snemanja videa svojih pametnih telefonov. Pojav je povezan z razvojem mobilnih omrežij pete generacije (5G) in priljubljenostjo družbenih omrežij za objavo kratkih posnetkov. Uporabniki imajo na voljo več možnosti, spomini pa so bolj živi in živahni.
Žirijo je presenetilo še nekaj del
»Obožujem to fotografijo. To je umetniško dela. Rada bi, da bi uokvirjena visela na moji steni.« Karolina Henke
»Avtor je v teleobjektiv ujel konja na robu kanjona in ustavil pomirjujoč občutek. Ni občutka posega v naravo, prizor in barve pa so precej osupljive.« Li Changzhu
»Spokojen prizor z dokaj udobno sestavo in barvami. Na fotografiji je starejši par – ona rešuje križanko, on bere knjigo. Zanima me, kako dolgo sta že skupaj. Sta na dopustu? Ali je drug razlog, da sta tam? Kako dolgo ste že tam? Zanimivega življenjskega trenutka, zajetega s pametnim telefonom, ni treba nujno prijaviti na tekmovanje, da je cenjen. Ni važno, koliko ljudi si je fotografijo ogledalo, avtorico bo vedno spominjala na občutke, ki jih je takrat čutila.« Li Changzhu
»Fotografija prikazuje trenutek druženja. Tehnično gledano je ni preprosto posneti. Zaklep, osvetlitev in izostritev morejo biti hitri in natančni. Zelo sem vesel, da lahko uporabniki pametnih telefonov Huawei z njimi posnemajo, kar hočejo.« Li Changzhu
»Vidite zaporedje prizorov, ki dajejo vtis obrazov. To pa zato, ker je avtor prizore zavestno fotografiral in jih nato natančno uredil, da ustvarijo tak učinek. Zaporedje devetih fotografij je presenetljivo, izredno harmonično in prijetno za ogled.« Li Changzhu
Raziskujte humanistične vede s tehnologijo
Veliko letošnjih fotografij in posnetkov so udeleženci natečaja naredili s premijskimi pametnimi telefoni družine Huawei P. Zanje je značilno, da premikajo meje mobilne fotografije s tehnološkimi preboji, zato navdihujejo uporabnike, da fotografirajo in delijo lepoto svojega življenja. Glavnina se je osredotočalo na otroke, moč žensk, naravno okolje in družbena vprašanja. Z njihovo pomočjo lahko več ljudi razume, kaj se dogaja na svetu, česar ne morejo opaziti na drugih fotografskih natečajih. V štirih letih obstoja je Huaweiev natečaj prerasel omejitve le tega in postal globalna fotografska osnova za deljenje fotografij.