Ustanovitelj in izvršni direktor SpaceX-a je med štirimi objavami na Twitterju v četrtek (16. januarja) orisal nekaj ambicioznih ciljev družbenega sistema za kolonizacijo Starship Mars.
Starship orbital vehicle SN1, liquid oxygen header tank & nosecone pic.twitter.com/IaSEdIyZgP
— Elon Musk (@elonmusk) January 16, 2020
Arhitekturo Starship sestavljata velika vesoljska ladja z imenom Starship, za katero je Musk dejal, da bo lahko prevažala do 100 ljudi, in velikanska raketa z imenom Super Heavy. Obe vozili bosta ponovno uporabni; Dejansko je hitra in pogosta ponovna uporaba ključna za celotno vizijo Muska, kar vključuje znižanje stroškov vesoljskega leta, kar je dovolj, da so kolonizacija Marsa in drugi drzni raziskovalni podvigi ekonomsko izvedljivi.
Ponovna uporaba je nekoliko podcenjevalna. Na primer, v enem od četrtkovih tvitov je Musk zapisal, da je končni cilj v povprečju trikrat na dan izstreliti vsako vozilo Starship. Vsak Starship bo lahko v orbito prepeljal približno 100 ton koristnega tovora.
Orbitalna sinhronizacija se nanaša na poravnavo obeh planetov, ki je ugodna za medplanetarna potovanja. Planeta se poravnata samo enkrat na 26 mesecev.
Potek operacije
»Nalaganje Marsove flote v zemeljsko orbito nato odpelje 1000 ladij v približno 30 dneh vsakih 26 mesecev.« je zapisal v drugem tvitu. Želi, da bi vsak Starship kar nekaj časa letel. V še enem tvitu je dejal, da si SpaceX prizadeva za življenjsko dobo od 20 do 30 let za vsako vozilo.
Starship design goal is 3 flights/day avg rate, so ~1000 flights/year at >100 tons/flight, so every 10 ships yield 1 megaton per year to orbit
— Elon Musk (@elonmusk) January 17, 2020
Želi, da bi vsa ta dejavnost vodila k vzpostavitvi trajnostnega naselja na Rdečem planetu. Ta cilj – ustvarjanje človeštva z večplaneti – je blizu podjetnikovega srca. Večkrat je poudaril, da je zato leta 2002 ustanovil SpaceX in zakaj je zadnjih nekaj desetletij nabiral izkušnje.
Sredi leta 2017 je dejal, da bi lahko arhitektura Starshipa (ki se je takrat imenovala medplanetarni prometni sistem) potencialno omogočila, da se mesto z milijonskim prebivalstvom dvigne na Mars v 50 do 100 letih. Še vedno si prizadeva za tako ambiciozno časovnico – v resnici še bolj ambiciozno. V četrtek je eden Muskovih sledilcev na Twitterju vprašal: “Torej milijon ljudi [na Mars] do leta 2050?” Milijarder je odgovoril preprosto: “Da.”
Super Heavy mimogrede ne bo potoval na Mars; ogromna raketa je potrebna samo, da se vozilo Starship odpravi z Zemlje. Potniško vesoljsko plovilo se bo lahko izstrelilo z Lune in Marsa, oba sta veliko manjša od našega planeta in je zato veliko lažje pobegniti.
SpaceX trenutno gradi svoje prvo orbitalno vozilo Starship, imenovano SN1, v družbah družbe Južni Teksas. Musk je tudi v četrtek tvitnil s fotografijo tehnikov, ki delajo na nosnem stožcu in na rezervoarju s tekočimi kisiki v SN1.
Starship bi lahko kmalu oživel. Predstavniki SpaceX-a so povedali, da bi se lahko prve operativne misije vozila, ki bodo verjetno prekrivale komunikacijske satelite, začele že leta 2021. Na Starshipovem manifestu je že ena posadka – krožno potovanje, ki ga je rezerviral japonski milijarder Yusaku Maezawa, ki je ciljno za leto 2023.
Simulation of first crewed flight of Falcon 9 / Dragon 2020 @NASA pic.twitter.com/BSDPYTcVIG
— Elon Musk (@elonmusk) December 30, 2019
Novinar