Pospešena in vsesplošna digitalizacija je pred vrati, o tem ni dvoma. Družbe, ki bodo najhitreje in uspešno izvedle prehod v digitalizacijo bodo krojile prihodnost, tiste, ki ne, pa se lahko celo znajdejo med državami tretjega sveta. Čeprav Slovenci radi pljuvamo po naših vladah, so se vladajoči 16. julija 2021 odločili pravilno in uvedli položaj ministra za digitalno preobrazbo. Slabi dve leti pozneje 24. januarja 2023 je minister za digitalno preobrazbo dobil svoj resor – Ministrstvo za digitalno preobrazbo.
Cilji podkasta Digitalna Slovenija
Ker se zavedajo pomembnosti izobraževanja celotne družbe in še posebej najranljivejših skupin (v kontekstu digitalizacije so to starejši) je Ministrstvo za digitalno izobrazbo predstavilo lasten izobraževalni podkast Digitalna Slovenija. Vodila ga bosta Zarja Muršič in Aleš Lednik, ki bosta z zanimivimi sogovornicami in sogovorniki dvakrat mesečno odpirala teme s področja novih tehnologij in digitalne preobrazbe, ki posredno ali neposredno vplivajo na vse nas.
Prva epizoda podkasta Digitalna Slovenija je bila objavljena prejšnjo sredo, 24. maja 2023. Zarja in Aleš sta gostila ministrico za digitalno preobrazbo dr. Emilijo Stojmenovo Duh. Pojasnila je, s kakšnimi pristopi in politikami na ministrstvu spremljajo in analizirajo stanje digitalne preobrazbe in informacijske družbe na državni ravni, kje smo v primerjavi z drugimi državami Evropske unije, in kaj vse nas čaka v bližnji prihodnosti.
Načrti ministrice za digitalno izobrazbo
Ministrica je razgrnila pet stebrov, na katerih temelji digitalno ozaveščena družba: podatkovna in informacijska pismenost, komunikacija in sodelovanje s pomočjo novih tehnologij, ustvarjanje novih vsebin, reševanje kompleksnih problemov, informacijska varnost. Cilj je najlažje doseči preko formalne izobrazbe, vendar pri tem izpade vsa populacija, ki več ne hodi v šolo. Zato ministrstvo organizira izobraževanja za starejše od 55 let.
Glede formalnega izobraževanja je ministričino mnenje, da je treba posodobiti pristop šol do digitalnih tehnologij. Pri tem poudarja, da si ne želi sprememb predmetnika temveč posodobitve učnih načrtov pri že obstoječih predmetih. Pouk bi moral vključevati več digitalnih tehnologij, kar bi ga naredilo interaktivnejšega, zanimivejšega in predvsem poučnejšega.
Spontan pogovor je nanesel tudi na temo družbenih omrežij in umetne inteligence. Pri tem sta voditelja poudarila, da nas čaka kar nekaj podkastov na temo slednje. Podkasti bodo objavljeni dvakrat na mesec, spremljaš pa jih lahko na spletni strani digitalna slovenija.
Novinar