Konec leta 2018 je Instagram dosegel milijardo aktivnih mesečnih uporabnikov in še vedno povsod po svetu raste kot ena najpopularnejših platform družbenih medijev v vseh starostnih skupinah. Vsak dan je na Instagramu aktivna kar polovica od mesečnih uporabnikov, torej 500 milijonov.
Instagram je vizualna platforma, na kateri se delijo fotografije in videi, na popularnosti vedno bolj pridobivajo Stories – vsak dan jih je objavljenih kar 400 milijonov, od najbolj gledanih pa jih kar tretjino ustvarijo podjetja. Še vedno vodi pred vsemi ostalimi platformami po vpletenosti uporabnikov – če npr. na Facebooku precej pasivno spremljamo vsebino, je na Instagramu precej bolj običajno pustiti vsaj všeček, če že ne komentarja. Največja demografska skupina so stari med 35 in 34 let, v tej skupini jih kar 32% uporablja Instagram.
Kljub temu, da imajo video vsebine višjo stopnjo vpletenosti, fotografije predstavljajo več kot 90 % vsebin na Instagramu. Ogromno število uporabnikov pomeni, da si lahko vsak od njih poišče veliko število prijateljev ne glede na to, kaj objavlja, le malo se mora potruditi s ključniki in iskanjem ter komentiranjem drugih profilov. Vendar je Instagram povečal tudi zanimanje za dobro fotografijo in povzročil prave trende v turizmu. Vedno več ljudi želi po zgledu najboljših obiskati določene lokacije in poiskati popularne motive.
Proizvajalci mobilnih telefonov so seveda veseli tega trenda. Za razliko od Facebooka lahko fotografijo na Instagram še vedno objavimo le na telefonu, zato je dobra kamera na telefonu eden od najpomembnejših razlikovalnih elementov, s katerimi si konkurirajo posamezni modeli. Na začetku razvoja Instagrama ga je populacija fotografov gledala najmanj s skepso, če ne že malce prezirljivo, a kaj kmalu so fotografi prepoznali priložnost in začeli uporabljati platformo za lastno promocijo.
Ustanovitelja @Igslovenia Sanja in Zoran Leban Trojar sta začela Instagram uporabljati pred sedmimi leti, takoj na začetku, zato sta “v živo” spremljala ta razvoj: “V Sloveniji je, kot običajno, ta trend zaostajal za dve do tri leta. Večina tistih, ki so bili med prvimi influencerji (takrat ta pojem sicer še ni obstajal), je fotografirala s “pravimi” fotoaparati. Danes imajo pa nekateri pametni telefoni, že tako razvite kamere, ki jim pri fotografiranju pomaga še umetna inteligenca, da so prave kamere v prednosti le pri nekaterih zelo zahtevnih vrstah fotografije.”
Odličen primer tukaj so Huaweijevi pametni telefoni, zlasti njihovi paradni predstavniki, kot sta P20 Pro in še novejši Mate 20 Pro. Oba sta opremljena s posebnim nevronskim procesorjem, ki je med drugim sposoben samodejnega prilagajanja nastavitev med fotografiranjem. In to v realnem času.
Sicer pa je tudi priročnost kamere na telefonu velika prednost, zato poznamo kar nekaj fotografov, ki redno uporabljajo zmogljive kamere pametnih telefonov in jih objavljajo na družbenih omrežjih.
Sanja in Zoran prisegata na mobilno fotografijo. Pri izboru fotografij za objavo na @igslovenia sicer ne gledata na uporabljeno “orodje”, vendar pa ju je uporaba Instagrama tako navdušila za mobilno fotografijo, da sta na www.igslovenia.si postavila posebno rubriko “Where to in Slovenia”, kjer opisujeta fotografske lokacije v Sloveniji, primerne za fotografiranje z mobilnimi telefoni. Lokacije so označene tudi na zemljevidu.
“Za naju, “običajna” uporabnika, je kamera na telefonu prva izbira. Z uporabo avtomatike lahko hitro posnameva veliko količino fotografij in kasneje izbereva ustrezen motiv in kader. Če si zaželiva materiala za nadaljno uporabo, lahko z najinim telefonom Huawei P20 Pro fotografijo posnameva celo v RAW formatu in jo kasneje obdelava. Večkrat sva nameravala začeti uporabljati klasičen fotoaparat, prav pred letom dni sva si celo omislila precej zmogljivo napravo, potem pa je v najino življenje vstopil Huawei in fotoaparat je spet v ozadju. Zadnje mesece sva na @igslovenia objavila tudi več svojih fotografij – prej sva se temu izogibala – in vse so posnete s Huaweijevim telefonom. Še vedno pa velja, da pri osnovah ne pomaga nobena umetna inteligenca – za motiv, kompozicijo in poravnavo je vseeno potrebno človeško oko in človekova odločitev. Že sedem let vsak dan pregledava več sto fotografij na Instagramu, saj jih je samo na ključniku #igslovenia skoraj 700.000. Tiste, ki izstopajo v pozitivnem ali negativnem pogledu, se ne razlikujejo po vrsti kamere, ki jo je fotograf uporabil, temveč po tem, kako jo je uporabil,” sta o mobilni fotografiji povedala Sanja in Zoran.
Velika pričakovanja glede mobilne fotografije pa spremljajo tudi prihajajoči Huaweijev telefon P30, ki prihaja konec meseca. Huaweijevi telefoni namreč že nekaj let postavljajo nove meje na področju fotografije. Huawei bo svojega najnovejšega premijskega predstavnika predstavil 26. marca v Parizu, že naslednji dan pa ga bo mogoče dobiti na policah slovenskih operaterjev.