TikTok je izredno popularna kitajska aplikacija v lasti kitajskega podjetja ByteDance, na kateri uporabniki delijo videe z raznoliko vsebino – ples, komedija, izobrazba in tako naprej. Ti videi trajajo vse od petih sekund pa do treh minut in so v zelo kratkem času zavzeli cel svet. Kljub TikTokovi popularnosti pa obstaja o njem kar nekaj dejstev, ki te morda lahko presenetijo.
Okoli 60 % TikTokovih uporabnikov je starih med 16 in 24 let
Aplikacijo večinoma uporablja mlajše občinstvo, ki se pravzaprav razvija skupaj z aplikacijo, namesto da bi to kasneje v starejših letih izbrisalo. Samo ZDA imajo 80 milijonov aktivnih uporabnikov, od tega jih je 48 milijonov starih med 16 in 24 let.
TikTok je bil najprej poimenovan Musical.ly
Nekega dne so se uporabniki zbudili in presenetljivo ugotovili, da ima aplikacija novo ime in nov logo. Bytedanceva materna organizacija TikTok je dobila aplikacijo za milijardo dolarjev po tem, ko je videla uspeh aplikacije Musically. Nato sta se aplikaciji povezali in nova aplikacija TikTok je bila ustvarjena. Danes je TikTokova vrednost ocenjena na 400 milijard dolarjev.
TikTok je prepovedan v Indiji
Aplikacija je bila ob njenem izidu v Indiji, septembra 2016, velik uspeh. Vendar je bila tam dokončno prepovedana avgusta 2020 zaradi varnostnih težav. Ker je Indija imela skoraj 200 milijonov uporabnikov v tej hitro rastoči skupnosti, je bil to kar velik udarec za aplikacijo. Od bojkota je več kot leto in aplikacija, ki je bila prej vir dohodka za nekatere uporabnike, je zdaj zanemarjena in kritizirana.
Možnost nadziranja časa na TikToku
TikTok uporabnikom ponuja možnost, da uporabijo funkcijo s katero lahko omejijo čas, ki ga preživijo na aplikaciji dnevno. Tako lahko svoj »screen time« omejijo. Na začetku je bila uporabnikom ponujena možnost omejitve za dve uri na dan. Zdaj pa lahko izberejo 40, 60, 90 ali 120 minut in se tako odločijo, koliko časa bodo zapravili na aplikaciji dnevno. Možnost je dostopna samo z geslom in veljavna 30 dni. Če uporabniki prekoračijo svojo mejo, morajo vnesti varnostno geslo, da lahko še naprej uporabljajo TikTok. Možnost lahko najdejo pod zavihom Nastavitve in Zasebnost.
Okoli 34 % vseh uporabnikov objavi nekaj na TikTok vsak dan
V primerjavi z drugimi družbenimi aplikacijami ima TikTok veliko aktivnejše uporabnike. Okoli 34 % vseh uporabnikov objavi vsaj en video vsak dan, saj tako lahko hitreje pridobiva občinstvo. To je posledica TikTokovega algoritma – tudi objave uporabnikov brez sledilcev lahko dosežejo milijone v samo enem dnevu. TikTok svojim strankam nudi neverjetno naraven doseg. Aplikacijska analitika je izredno ostra in prikaže ljudem to, kar želijo videti.
Povprečen TikTok uporabnik porabi 50 minut dnevno na aplikaciji
Ti uporabniki obiščejo aplikacijo večkrat na dan, zato da delijo vsebino s svojimi prijatelji in na drugih družbenih omrežjih. Ti podatki so lahko splošno pomembni za tiste, ki želijo nekaj zaslužiti z aplikacijo in lahko na podlagi tega planirajo objave. Aplikacija se v tem smislu lahko kosa s Facebookom in Instagramom, kar kaže na svetlo prihodnost.
Pevski in plesni trendi so popularizirani zahvaljujoč TikToku
Veliko tovrstnih trendov je postalo spletnih senzacij zaradi te aplikacije. Glasba na Spotifyiju uporabljena v teh videih prav tako pridobiva na popularnosti zahvaljujoč TikToku oziroma brezplačni uporabi te glasbe. Prav tako je zvok kateregakoli medija lahko uporabljen na TikToku, kot je na primer iz serije ali filma.
TikTok je uporabljen v 154 državah
Okoli 150 milijonov uporabnikov prihaja iz Kitajske, kjer je aplikacija nastala. Prav tako je zelo popularna v drugih azijskih državah, kot so Japonska, Vietnam, Malezija, Indonezija in Tajska. Aplikacija ima 100 milijonov uporabnikov samo v Združenih državah Amerike.
TikTok je v ZDA bolj uporabljen s strani žensk kot moških
Od junija 2020 TikTok vpogledi kažejo, da je 58.8 % dinamičnih uporabnikov žensk, 41.2 % pa je moških. Več uporabnic pa je starih med 20 do 29 let kot 13 do 19 let.
Več kot 800 milijonov ljudi uporablja TikTok
Število je večje od Twitterja, LinkedIna in Snapchata. Minili so časi, ko je bil TikTok znan kot »otročja aplikacija, ki je nihče ne uporablja.« TikTok ima danes 800 milijonov uporabnikov, število pa samo še narašča iz dneva v dan. Tako, da ne bo dolgo, preden preseže Instagramov milijardni rekord.
Novinar