Pri Mednarodnem olimpijskem komiteju so že potrdili, da bodo v prihodnosti razmislili o vključitvi e-športov na olimpijske igre. Da pa bi bilo to mogoče, bi morali e-športi upoštevati protidopinška pravila WADE. To bi med drugim vključevalo testiranja tudi izven tekmovanj. WADA bo tako že začela z izobraževanjem gamerjev.
Porast e-športov, ki ne kontrolirajo dopinga
Kljub velikemu porastu e-športov še vedno ne obstaja uradni organ, ki bi skrbel za kontrolo dopinga na tem področju. Svetovna protidopinška agencija (WADA) in Svetovna e-športna zveza (angleško Global Esport Federation oziroma GEF) sta tako naznanili, da bi lahko sodelovali pri izobraževalnem programu. K WADI naj bi pristopila Svetovna e-športna zveza, da bi razvili načrt glede zdravja in opozorili gamerje, ki ure ali celo dneve preživijo pred računalniškimi zasloni, na nevarnosti poživil.
Na zvezi so namreč potrdili, da zloraba substanc predstavlja problem v e-športih. Gamerji igrajo po 16 do 18 ur dnevno in imajo večinoma precej nezdrav življenjski slog. Doping k tem prinese še dodaten zdravstveni problem. Jasno je tudi, da gamerji jemljejo določena dopolnila, da sploh lahko zdržijo 18-urni »delovnik«. A preden tudi v e-športe uvedejo redne doping kontrole, se mora WADA približati in nagovoriti gamersko skupnost. Zato bodo začeli z izobraževanjem in ozaveščanjem glede zdravja in izboljšanja sposobnosti.
E-športi so se začeli razvijati že v 70-ih letih prejšnjega stoletja. Danes na svetovni ravni obsegajo že preko 3 milijarde igralcev in pridobivajo tudi na prepoznavnosti.
Mednarodni olimpijski komite je že leta 2017 e-športe priznal kot športno aktivnost. Na konferenci leta 2020 je predsednik komiteja, Thomas Bach, tudi potrdil, da bi se e-športi v prihodnosti lahko uvrstili na olimpijske igre. A zaenkrat še ni znano, kdaj bi se to lahko zgodilo.
Gotovo pa je, da bo v šport najprej potrebno vpeljati določena pravila in testiranja glede prepovedanih substanc.
Novinar