Ljubljanski teden mode letos tudi v znamenju študentskih modnih revij

Ljubljanski teden mode
Ljubljanski teden je platforma za predstavitev kolekcij že uveljavljenih oblikovalcev in blagovnih znamk, hkrati pa tudi prostor za izobraževanje, sodelovanje in razvoj lokalnih talentov. Foto: Marko Delbello Ocepek

Ljubljanski teden mode (LJFW), ki letos poteka že 10. leto, je že od ponedeljka v polnem teku. Obiskovalci so lahko že uživali v novih kreacijah slovenskih modnih obiskovalcev, ki so letos predvsem zelo trajnostno, inovativno in povezovalno naravnane. Na ogled je bogata paleta različnih stilov – od prefinjene elegance do drznih eksperimentov. Oblikovalci se poigravajo z nenavadnimi kroji, materiali in barvami.

Tako bo vse do petka, ko bomo poleg osrednje domače produkcije lahko spremljali tudi nekaj razstav iz gostujočih držav, že v ponedeljek so se npr. predstavili združeni srbski ustvarjalci, del programa pa je tradicionalno namenjen študentom. Včeraj je bil Center Rog, kjer je strnjeno osrednje dogajanje glavnega slovenskega modnega festivala v znamenju študentskih modnih revij – FD Runway Show in NTF Runway Show, zvečer pa je sledil program oblikovalcev Tanje Uvere, Tanje Zorn, Princip for Akinora Celin, Barbare Vrbančič in Made in Anselma.

Ljubljanski teden mode
Foto: Marko Delbello Ocepek

Letos lahko poleg domačega pestrega programa spremljamo tudi kolektivne modne revije oblikovalcev iz Madžarske in Srbije. Pri LJFW so v zadnjih letih stkali tesne vezi Beograjskim tednom mode (BFW) in Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), na katerem so se letos predstavile tudi tri slovenske oblikovalke, Nika Ravnik, Jona Bednjanec in Zala Hrastar (Morja).

Že vrsto let dajejo prostor tudi mladim talentom

LJFW že od svojih začetkov ponuja prostor tudi mladim in še neuveljavljenim modnim oblikovalcem. Tako je bilo tudi včeraj, ko so se predstavili študentje Fakultete za dizajn (FD Runway Show) in Naravoslovnotehniške fakultete (NTF Runway Show). Mladi oblikovalci so predstavili sveže ideje, polne inovacij, drznosti in umetniškega izraza, kar nakazuje svetlo prihodnost slovenskega modnega oblikovanja.

Ljubljanski teden mode
Foto: Marko Delbello Ocepek

»Ne bojim se za slovensko modno sceno. Mladi imajo namreč ogromno idej, zagona in kreative. Res sem pozitivno presenečena tako nad izbiro materialov, nad stajlingi, nad konceptom. Predvsem pa se mi zdi, da so študenti zelo konceptualno naravnani. Veliko poudarka je na konceptu, ideji in celotni končni prezentaciji,« je po končanih študentskih revijah povedala oblikovalka Anja Medle, ki na LJFW sodeluje že od začetka kariere. Letos ga je sicer izpustila zaradi ustvarjanja nove kolekcije, ki bo kmalu na voljo tudi v LJFW.shopu.

Pester program modnih revij

Izbrali smo nekaj najzanimivejših modnih revij, ki bodo še na sporedu. Ljubljanski teden mode se bo sklenil v petek, 11. oktobra, s podelitvijo nagrad WOW. Preveri, koga preprosto ne smeš zamuditi!

LUCIJA SILA KEJŽAR

Kombinacija brezčasne črno-bele palete in reinterpretacija bogate dediščine balkanske
folklore so temelji blagovne znamke Lucija Sila Kejžar, ki združuje tradicijo s sodobno prefinjenostjo. Natančno izbirajo visokokakovostne tkanine (deadstock), pri čemer zagotavljajo, da je vsak kos okolju prijazen in edinstven. Znamka spoštuje tako dediščino kot okolje, etično je proizvedena v Sloveniji in Srbiji. Vključujejo družinska podjetja in rokodelce, ki ohranjajo tradicionalne tehnike. Prepoznavnost znamke zaznamuje zgodovinsko močan vpliv verske simbolike ter hkratna fascinacija in prezir do verskih tem potlačene spolne krivde. Vsaka kolekcija je zasnovana na podlagi osnovnih kosov s pozornostjo na vsak šiv; kosi se vključijo v vsako garderobo, saj predstavljajo brezčasne klasike.

Kolekcija: »BIRTAH«

Birtah je star slovenski izraz za predpasnik. Druga znana imena po slovenski deželi so še predprt, predpas, pripas, predprtnik, prednik, zastor, opas, burtah, birtoh, birtah, firtoh.

Ljubljanski teden mode
Foto: Tanja Agafonova

SIMONA KOGOVŠEK

Znamka Simona Kogovšek je brezčasna. Je nežna, a drzna. Je atraktivna, a udobna. Je vsestranska, a elegantna. Vabljeni v Zoofo, kjer se bohotijo bleščeči kosi, idealni za potovanja, saj ne zahtevajo likanja, so udobni in lahko jih uporabite v različnih stajlingih.

Kolekcija: »LJUBIM.ZANALAŠČ.«

Ker ljubezen biva v meni. Ljubezen sem jaz.

Ljubljanski teden mode
Foto: Simona Kogovšek

BECHA

Je hrvaška modna znamka, ki združuje edinstveno mešanico umetniškega izraza in sodobnega oblikovanja. Znan po inovativnem pristopu, ustvarja oblačila, ki brezhibno združujejo modo z umetnostjo, kar ima za rezultat kose, ki niso le modni, temveč tudi vizualno očarljivi. Vsaka Bechina kolekcija odraža globoko spoštovanje do detajlov, tekstur in barv, pogosto pa vsebuje drzne vzorce.

Znamka je namenjena tistim, ki v svoji garderobi iščejo individualnost in ustvarjalnost, ter ponuja oblačila, ki izstopajo po izvirnosti in mojstrski izdelavi. Bechini modeli se pogosto poigravajo z nekonvencionalnimi silhuetami in nepričakovanimi kombinacijami tkanin, kar vsak kos spremeni v izraz osebnega stila.

Kolekcija: »CHROMATICA«

Nova kolekcija Becha je osupljiv prikaz umetnosti in sodobnega dizajna, v kateri izstopajo ročno poslikani kosi, ki vsakemu oblačilu dodajo edinstven, oseben pridih. Kolekcija uravnoteženo združuje elegantne, ravne linije in ozke silhuete z drznostjo prevelikih krojev, kar ustvarja dinamično in vsestransko garderobo. Materiali imajo v tej kolekciji ključno vlogo, saj prefinjena kombinacija satena, volne, umetnega usnja in lana dodaja bogato teksturo in globino kosom. Kolekcija je še dodatno izpopolnjena z vključitvijo razkošnih plaščev iz umetnega krzna, ki so popolni za dodajanje pridih razkošja vsakemu videzu.

Poseben poudarek v kolekciji ima prenovljena mala črna obleka, ki združuje klasično eleganco s sodobnimi oblikovalskimi elementi in je nujen kos za to sezono. Ta nova Bechina kolekcija združuje umetniški izraz s sodobno modo, ponuja svež pristop k brezčasnemu slogu.

Ljubljanski teden mode
Foto: Becha

ÆMONA

Je neodvisna modna blagovna znamka, ki deluje v Sloveniji. Blagovna znamka ženske mode je bila ustvarjena z namenom združevanja digitalne in fizične mode ter želje po ustvarjanju in izražanju skozi lastne kolekcije. Pri izdelavi fizičnih oblačil se pogosto uporabljajo prednosti digitalne izdelave prototipov in krojev.

ÆMONA je projekt modne oblikovalke Anike Opara, ki je svojo modno pot začela na dodiplomskem programu oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani ter jo nadaljevala na podiplomskem študiju oblikovanja ženske mode na Istituto Marangoni v Milanu. Leta 2023 se je znamka prvič predstavila na modni reviji na Ljubljanskem tednu mode, sledila pa je revija v Milanu, ki je pomagala predstaviti kolekcijo širšemu občinstvu. Oblikovalka je imela priložnost ustvariti obleko za nastop Slovenije na Evroviziji 2024, ki je bila kasneje predstavljena na razstavi v Mestnem muzeju Ljubljana.
Kreacije ÆMONE so pritegnile pozornost več modnih publikacij kot so Vogue, Numéro, Grazia, Elle in Tmrw Magazine.

Kolekcije so konceptualno zasnovane in pogosto inspirirane s psihološkimi pojmi in igro besed. Vsa oblačila so izdelana v manjših serijah s pomočjo lokalnih šivilj v Sloveniji. Oblačila so izdelana iz kvalitetnih materialov, ki jih pogosto krasijo avtorski potiski. V kolekcijah je možno opaziti lastno interpretacijo klasičnih kosov, ki pogosto posega v razbitje tradicionalne forme, ohranja pa prvine tradicionalnega krojenja in značilno estetiko.

Kolekcija: ARGENTUM

»Every cloud has a silver lining«

Na vsakem oblaku se pojavi žarek upanja (angl. silver lining), ki prebije temo. Metaforično silver lining predstavlja svetlobo, ki sveti skozi najtemnejše trenutke življenja in simbolizira vztrajnost in optimizem. Inspiracija za kolekcijo Argentum izhaja iz odkrivanja svetlih točk v težkih časih. Kolekcijo prepleta metaforični in direkten pomen srebrne obrobe (oz. podloge) – na materialni ravni podloga v oblačilih predstavlja skrbno izdelano notranjo plast, ki zagotavlja strukturo, udobje in zaključek—pogosto spregledan, a prav tako pomemben del oblačila. Poleg prvotnega pomena srebrni elementi v kolekciji predstavljajo tudi pot preobrazbe. Tako kot se med procesom srebro preoblikuje s poliranjem, nas lahko izzivi privedejo do novih, izboljšanih form.

Argentum prepleta dvojni pomen teh interpretacij in besednih iger ter ustvarja kolekcijo oblačil, ki med metaforičnimi in dobesednimi pomeni kreirajo svojo zgodbo.

Ljubljanski teden mode
Foto: Marijo Zupanov

DRAŽ

Oblikovanje oblačil vidiva kot poslanstvo. Želiva ustvarjati vzdržljiva oblačila, ki bodo lastnikom in lastnicam nudila varno, udobno, praktično, lepo, vsebinsko in vizualno močno podobo ter trajno zavetje. Takšnemu razmišljanju in delovanju sva zvesta že trideset let. Za kvalitetno spletenim, oblikovanim in izdelanim oblačilom stoji ogromno znanja, dela, pozornosti, senzibilnosti in strasti. Vse to znanje in obrtniška spretnost ter doslednost se realizirajo v oblačilih Draž. Na ta način izražamo spoštljivost do materiala, svojega dela, okolja in ljudi, ki naša oblačila nosijo. Tako ustvarjenih oblačil ljudje ne zavržejo. Kadar jih iz kakršnega koli razloga prenehajo uporabljati, jih lahko prinesejo v naš studio, kjer jih v skladu z njihovimi potrebami in željami rekonstruiramo. Takšen pristop naju kot oblikovalca in osebi napeljuje k mnogim vprašanjem o smislu najinega dela, oblikovanja oblačil in smislu življenja nasploh.

Kako v »modnem stroju« prenasičenosti najti pot do ravnovesja in harmonije? Kako izbirati in ustvarjati oblačila, ki bodo vsebovala elemente trajnosti, lepote, prijetnosti in tehnične dovršenosti? Kako vzpostaviti pravo razmerje med tem, koliko oblačil imamo in koliko jih uporabljamo? Kljub dejstvom, da je modna industrija takoj za prehrambeno drugi največji onesnaževalec okolja in je sama kot taka polna pasti manipulacije, smo oblikovalci njeno nasprotje: obrtniki, iskalci resnice, lepote in novih podob, tehnoloških rešitev in nerealiziranih krojev. Vodi nas želja po ustvarjanju oblačil, ki bodo ljudem v veselje in se bodo v njih počutili lepe in varne. Kadar stranke potrdijo smiselnost naših želja in dejanj s poročanjem o dobrem počutju v oblačilih Draž, ki jih z veseljem uporabljajo več deset let, je naš namen dosežen in krog od ideje do sočloveka je sklenjen.

Kolekcija: NIT ZGODOVINE

Zgodovina niti ali nit zgodovine? Neskončna nit je v središču naše zgodbe, a kaj počnemo z njo, določa nit povsem druge vrste. Tista, ki povezuje matere in hčere, pradede in komaj rojene, eno živo bitje z drugim in zemljo z nebom. Sledi teh vezi zaslutimo v jerbasih, čipkah, vezeninah, koših … Vezi med nami so najdražje, kar premoremo, zato smo iz njih spletli novo zgodbo. Navdih so bili nosilci spominov, predmeti Slovenskega etnografskega muzeja, ki smo jih prenesli v sodobno pleteno teksturo.

Tradicijo smo zvozlali z umetno inteligenco in ustvarili fantazijske podobe, sinteze različnih tehnik in materialov. Nastale so slike klekljanih čipk iz leskovih vej, košar iz zlatih niti, ki smo jih spletli v zamolkla, mehka in nežna oblačila za zapletanje v vsakič svež vsakdan. Njih, ki jih bodo nosili, bodo vezala na varno zavetje preteklosti in držala korak v iskanju tistega, kar je v življenju najdražje.

Ljubljanski teden mode
Foto: Marijo Zupanov

MARTIN KALUŽA

Je novonastala slovenska modna znamka, ki v ospredje postavlja »kult mladih rejverjev«. Skozi techno subkulturo izraža svoj seksi, funkcionalni in uporniški oblikovalski slog.

Kolekcija: MONOLITI

Kolekcija »MONOLITI« združuje značilnosti modne identitete subkulture techna z brutalističnim slogom. Prepleta seksi s funkcionalnostjo in izraza nekonvencionalno identiteto rejvov.

Ljubljanski teden mode
Foto: Marijo Zupanov

NEKI

NEŽA DAPČEVIČ (NEKI), rojena v Sloveniji in živeča na Islandiji, je slovenska diplomantka modnega in tekstilnega oblikovanja, ki trenutno nadaljuje magistrski študij na Institut Français de la Mode v Parizu. Blagovna znamka NEKI predstavlja uniseks avantgardne prêt-à-porter kolekcije, ki črpajo navdih iz futurizma, narave, trajnosti in manipulacije materialov. »Neki«, kar pomeni »nekaj«, uteleša oblikovalkino namero, da opazovalec skozi medij oblačil občuti in doživi nekaj globokega.

Kolekcija: OZERO collection

OZERO (rus. lebedinoye ozero) je diplomsko delo izdelano po osebni zgodbi o moji strasti do gibanja skozi uniseks kolekcijo ready-to-wear oblačil. Svojo plesno kariero sem začela kot balerina, nato pa sem se skozi raziskovanje surove lepote preobrazila v hip hop kulturo. Navdih sem našla v kontrastih med denimom in baletnimi oblačili, inspiriranimi s strani ikon iz 90-ih, kot je Missy Elliot, ter jih združila v zamrznjeno zgodbo baleta Labodjega jezera avtorja Peter Iljič Čajkovskega. Kolekcija je v celoti upciklirana iz starega denima in baletnih čevljev, vključno z modnimi dodatki in obutvijo.

Ljubljanski teden mode
Foto: Carl Angelo Bituin

JSP

JSP predstavlja ustvarjalni duo – sestri Jelena in Svetlana Proković že več kot 30 let delujeta na področjih stiliranja, kostumografije in sodobne mode. Svojo blagovno znamko sva ustanovili leta 1992 v Beogradu, kjer ima znamka tudi sedež. Leta 1999, ko se je Jelena preselila v Ljubljano, ji je uspelo razširiti blagovno znamko v Slovenijo in tudi na Hrvaško. Ker sta del različnih področij vizualne umetnosti, sta Jelena in Svetlana bližje svetovnim trendom, kar jima omogoča oblikovanje priznane znamke, ki temelji na njunih izkušnjah. JSP presega ženstvenost, natančen kroj in poudarja prepoznaven slog.

JSP zagovarja etično in trajnostno modo, obrtniško mojstrstvo in edinstvenost. Prinaša svež veter v nošenje oblačil in je na voljo samo ekskluzivno. Poudarek je na generičnih izdelkih z močno komercialno privlačnostjo.

Kolekcije JSP so predstavljene na najbolj umetniški, dramatičen in vizualen način, z veliko dodano vrednostjo. Posebna predstavitev pomeni, da modni šovi in razstave JSP prikazujejo subtilnost in lucidnost znamke, vtkane v dogodek, ki se jasno razlikuje od drugih.

Kolekcija: ISKALCI/LOMILCI PRAVIL/ISKALCI POTI

Predstavljamo vam ročno izdelane izvirne dizajne, pri katerih posvečamo pozornost estetiki oblačila, tako znotraj kot zunaj. Izraz naše prirojene dvojnosti moških in ženskih elementov, blagovna znamka JSP zagovarja neodvisnost, individualnost in okus za nepričakovano.

Ljubljanski teden mode
Foto: JSP

MAJA ŠTAMOL

Maja Štamol Droljc je slovenska modna oblikovalka, ki od leta 2004 uspešno gradi svojo modno zgodbo in ustvarja prepoznaven stil kreacij.

Veliko pozornost posveča materialom in krojem, detajli pa so tisti, ki dajejo njenim kreacijam unikaten in poseben videz. V letih njenega ustvarjanja je sodelovala na številnih natečajih, razstavah, kostumografijah, modnih revijah, tednih mode doma in v tujini ter bila za svoje delo tudi nagrajena. Njene kreacije so stalnica rdečih preprog. Svoje kreacije je predstavila na EXPO Milano, ena najuspšenejših predstavitev njenega dela pa je bila v Washingtonu, kjer se je združila moda in diplomacija – Fashion night ignites.

20 let ustvarjanja je letos v mesecu maju, praznovala z modno revijo v Dublinu. V preteklih letih je vsako leto pripravila vsaj dve kolekciji na leto. Način oblačenja današnjega časa in kombinacije, ki nastajajo v njenem atelju, omogočajo nošenje večine kreacij skozi vse leto ter hkrati skrb za naravo pa sta oblikovalko pripeljali do odločitve, da bo odslej pripravila le eno kolekcijo vsako leto.

Je ena redkih oblikovalk v Sloveniji, ki s svojo ekipo izdeluje unikatna oblačila po meri, tako dnevna kot kreacije za posebne priložnosti, kot so poročne in večerne obleke. Kot zunanja oblikovalka je več let sodelovala s slovenskim podjetjem s 130-letno tradicijo izdelave obutve: Kopitarno iz Sevnice. Njena kreativnost nima meja, v zadnjem času veliko pozornosti namenja kreiranju modnih dodatkov ter učenju zlatarskih veščin.

Ženska, ki nosi njene kreacije, upira pogled v prihodnost, išče kvaliteto, unikatnost, sledi stilu oblikovalke ter ceni ročno delo. Majine kreacije so brezčasne.

Kolekcija: 20 YEARS

Oblikovanje je odraz načina življenja … Je umetnost, trdo delo, vztrajnost, natančnost in perfekcionizem v detajlih. 20 let ustvarjanja, oblikovanja, krojenja, šivanja, izkušenj … Kolekcija je pregled, redesign najbolj uspešnih krojev, detajlov in zanjo značilnih barvnih kombinacij, ki le potrjujejo brezčasnost kreacij oblikovalke Maje Štamol.

Ljubljanski teden mode
Foto: Marijo Zupanov

PRIK

Oblikovalka Dušica Županjac je leta 2012 ustanovila znamko PRiK. Igrajoča se z detajli, linijami in geometrijo, v svoje oblikovanje vnaša inovacije in arhitekturne elemente. PRiK je blagovna znamka za samozavestno, mestno in svobodno žensko, ki želi izstopati iz množice.

Kolekcija: RDEČA NIT

V kolekciji “Rdeča nit” Dušice Županjac moda presega zgolj tkanino in postane simbol nevidnih vezi, ki združujejo izjemne ženske. Kolekcija povezuje različne, a nekako podobne zgodbe eminentnih žensk, ki sestavljajo identiteto PRiK-a.

Ljubljanski teden mode
Foto: Marijo Zupanov
Prejšnji članekPreprečite raka s cepljenjem proti HPV v ZD Trbovlje
Naslednji članekRazvit nov biopolimer, ki lahko celi tkiva: Je to prihodnost zdravstva?

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.