Kaj imajo skupnega McDonald’s, Burger King in KFC? Hiter, poceni in preprost obrok morda? Če si večkrat obiskal katero izmed restavracij s hitro hrano, si verjetno ugotovil, da to ne drži vedno. Ponudba je lahko vse prej kot preprosta, zaradi gneče lahko na svoj burger čakaš precej časa, znesek na računu pa presega pričakovanja. Da boš lažje razumel, zakaj v restavraciji s hitro hrano pustiš toliko denarja, si preberi trike, ki se jih poslužujejo v vseh restavracijah s hitro hrano.
Velik sočen Big Mac
Velike slike in barviti napisi so ključni za ponudnike hitre prehrane. S svetlimi rdečimi in oranžnimi odtenki takoj usmerijo tvojo pozornost v privlačne možnosti. Dražje izbire so vedno opremljene z največjimi slikami in se najpogosteje nahajajo na levi strani, kjer začneš z branjem menija. S privlačnimi slikami odvrnejo tvoje misli od vprašanja, ali je burger zares vreden 7 evrov. Vse kar je pomembno, so veliki, sočni kosi mesa in ravno prav stopljen sir na fotografiji.
Ne vidiš, ne veš
V nasprotju z veliki slikami so cene izdelkov natisnjene v precej skromni velikosti. Zanimiv trik je tudi izpuščanje simbola za €, $ oziroma druge valute. Tako lahko poleg slastnega menija namesto 10 € piše zgolj 10. No, seveda tudi tega zares ne boš opazil, saj cena nikoli ne bo okrogla številka. S ceno 9, 79 ali 9, 89 evra restavracija ne izgubi veliko, hkrati pa mnogo potrošnikov prepriča v nakup. Saj veš, skoraj 10 evrov, ampak prva številka je 9 … Okrog 9 evrov😉 (trik deluje dobro predvsem zato, ker beremo od leve proti desni). Obstajati morajo tudi jedilni listi z denarnimi vrednostmi, opremljeni s simboli denarnih valut. A ponudniki hitre prehrane jih namenoma umestijo v povsem v kot, kjer jih je težje sploh opaziti. Ker so majhni, se ob velikih plakatih s slikami popolnoma izgubijo.
Komplicirani jedilni listi
Primerjaj jedilni list kake ugledne restavracije s plakati v restavraciji s hitro hrano. Ponudniki s hitro hrano vključijo v jedilni list cel kup kategorij, dodatkov in nepreglednih podatkov, ki hitro zmedejo potrošnika. Ker niso preveč pregledni, se lažje odločaš na podlagi slik in velikih naslovov, kot dejanske ponudbe hrane.
Meni reši vse težave
Navidezna preprostost menija, ki vključuje celo kombinacijo jedi in pijače, reši vse mogoče težave. Posamezne jedi lahko dobro preučiš šele, ko si že blizu pulta za naročanje. Takrat pa se že mudi, pritisk zaradi dolge vrste čakajočih ljudi za sabo pa te prisili v hitro in čim preprostejšo izbiro. Zato hitro naročiš meni 3. Saj izgleda okusen … S tem naročiš burger, krompirček in še pijačo. Vse kar potrebuješ, a verjetno še kaj več. Sicer nisi nameraval spiti pol litra coca cole, a če je že na meniju, naj bo. Takšna kombinacija se verjetno tudi finančno bolj izplača, kot naročanje posameznih komponent, ki jih združuje meni? Ali pač. Razlika med ceno menija in njegovih posameznih komponent je lahko zgolj nekaj centov, kar ni preveč ugodno. Dodatna »prednost« menijev so različne opcije in »poceni« dodatki, s čimer res težko ostaneš pri zdravih porcijah in nizkih cenah.
Mojstri oglaševanja
Obcestni plakati in televizijski oglasi prikazujejo najnovejše akcije. Ob nakupu te kombinacije za le en evro dobiš še porcijo krompirčka (najbrž že osnovna kombinacija vsebuje več, kot si prvotno nameraval naročiti). Le danes posebno znižanje nuggetkov (ko si vendar že tam, boš vzel še nekaj »za žejo«). Kuponi z rokom veljavnosti le en teden. Točke in posebne dnevne ugodnosti v njihovi aplikaciji. Restavracije s hitro hrano dobro vejo, kako te privabiti v svoje prostore.
Novinar