
Predvsem zadnjih nekaj let v kulinariki strmo narašča priljubljenost tropske rastline, ki je avtohtona Jugovzhodni Aziji. Pandan je po videzu podoben palmi, uporablja pa se kot zelišče oziroma začimba. Edinstven vonj in okus sta mu priskrbela sloves »torte v obliki lista«.
Trend, ki ga lahko primerjamo z matcho
Jedi in pijače z okusom matche danes niso niti približno tako eksotične, kot so bile pred leti, ko se je trend prvič razpasel. Zeleni čaj ni bil več dovolj in matcha prah se je znašel v tiramisujih, torticah, sladoledih in marsikje drugje – podobno, kot dandanes opažamo preobilje pistacije.
Na pohodu pa je nov zeleni trend: pandan. Podobno kot matcha je pandan travnatega vonja, ki pa izstopa po notah riža, vanilije in kokosa. Vonj je blag, po okusu pa je nekoliko sladek. V južnoazijski kulinariki se njegovi listi uporabljajo za zavijanje hrane, pasta, izvleček in prah pa dajejo okus in barvo sladicam. Najlažje ga je primerjati s cimetovo palčko. Z njim infuzirajo tekočine in omake in je zlahka prepoznaven. Uporabljajo ga, kot pri nas vanilijo, pri čemer je pandan znatno cenejši.

Azijska začimba, ki pridobiva na popularnosti čez lužo
Pandan je na menijih v rodni Aziji stalnica. Zdaj se čedalje pogosteje pojavlja v slaščičarnah, pekarnah, barih in restavracijah v ZDA – v pijačah ter slanih in sladkih jedeh. Poda se k rižu in h kokosovim sladicam, je izvrstno polnilo in barvilo v pecivu, v slanih jedeh pa lahko nadomesti rožmarin ali koriander. V Sloveniji ga lahko kupimo v vsaki dobro založeni azijski trgovini.
Ali bo trend upadel, je vprašanje časa. Ni težko verjeti, da se bo pandan podobno kot matcha, yuzu in ube pred njim vsaj deloma zasidral v zahodno kulinariko.
Novinar