Več kot 120 milijonov let stare sledi polarnih dinozavrov odkrite v Avstraliji

dinosaur flat art night mountain landscape with stars and bright moon
Foto: para827 iz iStock

Pred več kot 120 milijoni let je bila Avstralija še povezana z Antarktiko. Prav v tisto obdobje segajo novoodkriti odtisi stopal dinozavrov, ki so jih odkrili južno od Melbourna.

Odtise teropodov in ornitopodov iz zgodnje Krede so bili odkriti v formaciji Wonthaggi, ki se, kot zapisano, nahaja pod Melbournom. Najdba vključuje osemnajst sledi (od srednje velikih do velikih) terapodov in štiri sledi manjših ornitopodov. Slednji naj bi bili v bokih visoki do 50 centimetrov, teropodi pa vse do 2 metrov.

V polarnih okoljih so živeli tudi dinozavri

»Te sledi so doslej najboljši dokaz, da so ta nekdanja polarna okolja podpirala velika bitja,« je dejal profesor Anthony Martin z univerze Emory. »Veliki teropodi bi se verjetno hranili s plenom, kot so manjši dinozavri, ribe in želve,« je dodal. Višina bokov teropoda bi bila približno enaka polni višini visokega sodobnega človeka.

Odtisi teropodov v formaciji Wonthaggi so dolgi od 18 do 50 centimetrov. Odlikujejo jih relativno tanki prsti z ostrimi kremplji. Odtisi ornitopodov pa so veliki od 10 do 18 cm. Razpon velikosti sledi kaže na mešanico mladih in odraslih ornitopodov in teropodov. To kaže, da so ti dinozavri morda gnezdili in vzgajali svoje mladiče v polarnem okolju.

Skalnati obalni sloji avstralske zvezne države Viktorije označujejo mesto, kjer se je pred približno 100 milijoni let začela razpadati starodavna supercelina Gondvana, ki je ločila Avstralijo od Antarktike. Takrat je bilo polarno okolje dolina s prepletenimi rekami.

Sledi dinozavrov so pogostejše

»Čeprav je bila povprečna letna temperatura zraka med kredo višja kot danes, so med polarnimi zimami ekosistemi doživeli globoko ledišče in mesece teme,« so razložili paleontologi. Dodali so, da je »formacija Wonthaggi prinesla enega najboljših sklopov telesnih fosilov polarnega dinozavra na južni polobli, vendar je večina teh ostankov majhnih fragmentov kosti in zob.«

»Naša najdba toliko sledi teropodov pa potrjuje, da so različni dinozavri dejansko živeli in hodili po tleh, kjer so bile najdene njihove kosti. Sledi dinozavrov so dejansko veliko pogostejše na mestu, kot smo prej ugotovili.«

Žiga Kastelic

Prejšnji članekVodič po začimbah: kurkuma
Naslednji članekKaj bo z voznimi redi, ko se na fakultete vrnejo študenti?
Žiga Kastelic