Mračen obraz britanskega kralja Henryja VII je pred kratkim dobil digitalno preobrazbo v presenetljivi fotorealistični rekonstrukciji.
Grafični umetnik Matt Loughrey je ustvaril podobo pokojnega kralja iz posmrtne maske Henryja VII., ki je bila odtisnjena leta 1509. Loughrey je ustanovitelj projekta My Colorful Past, ki obnavlja in obarva arhivske podobe zgodovinskih osebnosti.
Dolgo pred izumom fotografije so voščene maske pomagale ohraniti podrobnosti oseb natančneje kot slike ali ilustracije. Loughreyjeva restavracija Henrika VII. doda maski pomembne podrobnosti in naravne barve, ki prinesejo že davno umrli obraz iz daljne preteklosti v sedanjost.
Ob pogledu v njegove oči skoraj začutite, kaj si misli
Henry VII. se je na prestol povzpel leta 1485, ko je v bitki pri Bosworth Fieldu premagal Richarda III. Ko je 21. aprila 1509 umrl v starosti 53 let, je dolgo trpel zaradi astme in protina. V cerkveni zbirki Westminster Abbey se nahaja podoba glave, katero so nesli na pogrebu Henrika VII. Skulptura obraza, ki je videti turoben, toda negovan, »deluje še posebej resnično«, verjetno pa je bil narejen iz njegove posmrtne maske, poročajo.
Čeprav je skulptura že precej realistična, je nova digitalna rekonstrukcija še toliko bolj. Projekt je trajal približno dva meseca, vključeval pa je kombinacijo programske opreme, prilagojenih algoritmov in natančnih prilagoditev slike, ki so bile izvedene ročno, je dejal Loughrey.
Oblika, ton, osvetlitev
Projekt se je začel z visoko ločljivo sliko voščene posmrtne maske Henrika VII. Loughrey je uporabil fotogrametrijo – programsko opremo, ki fotografira dvodimenzionalne slike in jih preslikava v 3D – za izdelavo digitalnega modela kraljevega obraza. V fotogrametriji lahko dobimo res dobro predstavo o postavitvi preprostejših stvari, kot so ličnice, oči, zgornja čeljust. Ton kože dobimo v bistvu s poslikavo, vse poteka ročno in v plasteh.
Sledilo je načrtovanje osvetljave. Če je svetloba napačna ali ni v ravnovesju barve kože, opazimo napake. Nazadnje je dodal obrazna znamenja in lase, ki jih je prilagodil »z ročnim vnosom in pametnimi algoritmi,« kot je sam dejal.
Loughrey je razmišljal o popravljanju napak v maski Henryja VII – škiljenje desnega očesa in slabo pobarvane desne obrvi, poškodba, ki je bila kasneje popravljena. Toda na koncu jih je ohranil pri svoji rekonstrukciji, deloma kot poklon umetnikom preteklosti in deloma zato, ker je dalo obrazu več značaja.
Z brado ali ne? Oboje
Maska Henrika VII je kazala čisto pobrit obraz, toda kralj je bil morda po njegovi smrti obrit, da bi se vosek za masko smrti lažje nanesel. Moški pa so bili v tisti dobi običajno bradati. Zaradi tega, je Loughrey ustvaril še eno različico z brado.
Loughrey je ustvaril tudi rekonstrukcije obrazov iz voščenih mask, kot so Mary Queen of Scots (Marija Škotska), Oliver Cromwell in George Washington. Njegovo digitalno restavratorsko delo temelji tudi na še starejših maskah. Na primer pogrebne maske, ki so jih stari Egipčani ustvarili za mumificirane faraone, kot je bil Tutankamon.
»Posmrtne maske so kot vodnik do drugega časa – so kot črvina,« je dejal Loughrey. »Fotografija obstaja zelo kratek čas, toda na voljo je tehnologija, ki nas lahko vrne na tisoče let nazaj, da vidimo obraze, ki smo si jih samo zamišljali.«
Novinar