V zadnjih letih število avtomobilov na cesti strmo narašča. Denimo v ZDA je bilo leta 2017 na cesti rekordnih več kot 272 milijonov avtomobilov. Tolikšno število avtomobilov pa pomeni tudi zastoje na cesti in posledično to voznike stane na stotine ur in na tisoče dodatnih dolarjev. Kako bo tehnologija v prihodnosti pomagala rešiti probleme s prometom?
Eden najbolj pričakovanih tehnoloških dosežkov našega časa so varni samovozeči avtomobili. Vsak večji avtomobilski proizvajalec na svetu je vložil milijone dolarjev v tehnologijo za ta vozila. Ravno samovozeči avtomobili bi lako zmanjšali prometne zastoje.
Tako imenovana V2V tehnologija bi vozilom omogočala komunikacijo z drugimi vozili na cesti. Tehnologija vključuje senzorje zunanjosti avtomobila in komunikacijsko tehnologijo, ki vozilom omogoča pošiljanje in sprejemanje informacij iz drugih vozil na cesti.
Tako imenovana V2I tehnologija bi vozilom omogočala komunikacijo z infrastrukturo, vključno s prometno signalizacijo, prehodi za pešce in še več. Te informacije bodo vozilu pomagale izračunati vzorce prometa in spremeniti pot na podlagi nepričakovanih situacij.
Tako tehnologiji V2V kot V2I bosta pomembni za pomoč avtonomnim vozilom pri navigaciji po cestah in določanju najučinkovitejših in najmanj obremenjenih poti za potovanja. V večini primerov bi to pomenilo manj obremenjene ceste in hitrejše čase vožnje.
Po drugi strani pa nekatere študije napovedujejo, da bi lahko samovozeči avtomobili dejansko poslabšali zastoje na nekaterih območjih z veliko prebivalstva. V teh primerih raziskovalci verjamejo, da bi se nekateri vozniki, ki trenutno uporabljajo javni prevoz, raje odločili za uporabo avtomatiziranih avtomobilov.
Možnosti množičnega prevoza, kot so avtobusi, vlaki in letala pomembno vplivajo na zmanjšanje prometnih zastojev, zlasti na močno naseljenih območjih. Napredek v množičnem tranzitu je še en način, za katerega nekatera podjetja upajo, da bo zmanjšal prometne zastoje in izboljšal življenje potnikov.
Kaj pa onesnaževanje zraka?
V letalskem prometu se obetajo spremembe. Konec septembra je Airbus za leto 2035 napovedal potniška letala, ki bi jih poganjal vodik. Letala bi poganjal motor, prilagojen tako, da bo v njem gorel tekoči vodik, prek vodikovih celic pa bi v njem nastajala električna energija.
Vendar razvoj takšnih letal bi potreboval veliko finančnih sredstev in obrat v mišljenju celotne letalske industrije.
Prva takšna ideja Airbusa seže že v leto 2000, ko so sodelovali v projektu Cryoplane, v katerem so preučevali možnost zagona linije tovrstnih letal.
Pri morskem prometu pa se še ugiba. Bo prihodnost na morju v vetru, elektriki ali pa bo mogoče kar oboje?
Novinar