Gucci, ena najuspešnejših modnih hiš na svetu, je konec maja presenetila z napovedjo, da bo opustila tradicionalni sezonski modni koledar in bo namesto petih kolekcij v prihodnosti pripravljala le dve na leto.
Alessandro Michele, kreativni direktor Guccija, je novico predstavil na virtualni tiskovni konferenci iz studia v Rimu. Svoja razmišljanja o našem vzvišenem odnosu do narave je v času karantene objavil na Instagramu. Michele je februarja na milanskem tednu mode prikazal žensko modno revijo kot ilustracijo nenehnega modnega kroga.
Pri Gucciju upajo, da bodo z dvema kolekcijama na leto spoštovali resnično časovnico v modi in tovarnah in s tem ljudi, ki v njih delajo. Z zmanjšanjem količine proizvedenih oblačil želijo povečati trajnost v modi. Obe kolekciji bosta brez določene sezone.
Prihajajo spremembe
Pobude in pozivi za upočasnitev modnega cikla se vrstijo zlasti v zadnjih dveh mesecih. Britanski modni svet (British Fashion Council) in svet ameriških modnih oblikovalcev (Council of Fashion designers of America) sta maja objavila izjavo, v kateri zahtevata zmanjšanje števila kolekcij, proizvedenih oblačil in potovanj. Teden prej so številni ključni oblikovalci na pobudo nizozemskega oblikovalca Driesa van Notena napisali odprto pismo, v katerem so pozvali k preoblikovanju modne indrustrije.
Spremembe se vrstijo tudi nižje, v sektorju hitre mode, kjer trende spreminjajo mladi. Kupujejo manj, boljše, predvsem pa kupujejo oblačila iz druge roke ali si jih izposojajo. Portali, ki ponujajo oblačila iz druge roke, so med karanteno zaznali znatno povečanje prodaje.
Guccijeva odločitev bi lahko spremenila celotno modno industrijo, ki že nekaj časa napoveduje, da so spremembe nujne. Britanski Vogue je odločitev že označil za najpomembnejšo spremembo, ki se je v modi zgodila zaradi koronavirusa.
Junior novinar