Z odkritjem spominske plošče so predstavniki vlade in občine v Ljubljani simbolično otvorili nadgradnjo ljubljanske železniške postaje. Podvig je drugi največji železniški projekt v državi, vreden 224 milijonov evrov. Gradbena dela bodo predvidoma trajala slabi dve leti, izvajala jih bodo domača podjetja.
Glavna postaja že lep čas kaže svojo častitiljivo starost
»Prvi vlak je v današnjo slovensko prestolnico pripeljal 18. avgusta 1849, na rojstni dan cesarja Franca Jožefa I.,« kot je v slovesnem nagovoru spomnila Alenka Bratušek. Postaja že lep čas ne skriva svoje starosti, zato je bila naznanitev nadgradnje sprejeta z navdušenjem.
»Ker imamo v tem projektu svet slovenskega gradbeništva, bi jaz predlagal, da naredimo tak en aneks že danes in ta rok 22 mesecev skrajšamo na 18 mesecev,« je predlagal župan Mestne občine Ljubljana, Zoran Janković.
Največ sredstev bo prispevala Evropska komisija
Glavna ljubljanska železniška postaja je del prometne hrbtenice Evrope, saj jo prečkajo kar štirje evropski prometni koridorji. Evropska komisija bo zato iz Načrta iz okrevanje in odpornost prispevala kar 180 od 224 milijonov evrov.
»Slovenija bo dobila moderen potniški center, nekdo bi rekel tudi najlepšega na svetu,« dodaja Bratušek.
Evropska komisija za svoj prispevek in sodelovanje postavlja stroge pogoje, kot spomni Jerneja Jug Jerše, vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji. Šele strukturne reforme (pokojninska, zdravstvena ter reforma dolgotrajne oskrbe) bodo prižgale zeleno luč za dostop do sredstev.
Novinar