Ukrajinski nacionalni urad za boj proti korupciji je uvrstil ameriško verigo prodajaln sendvičev Subway na svoj seznam »sponzorjev vojne«.
Pritisk na korporacije, ki »sponzorirajo« vojno
Tako so se odločili, ker podjetje v Rusiji vzdržuje več kot 500 restavracij, ki spodbujajo rusko gospodarstvo. Ne gre le za poslovanje, ampak tudi promoviranje blagovne znamke prek ruskih družbenih medijev in sodelovanje z rusko multinacionalno korporacijo za dostavo hrane, poroča BNN.
Odločitev urada, da označi Subway kot sponzorja vojne, odraža stališče Ukrajine do vseh mednarodnih podjetij, ki poslujejo v Rusiji kljub vojni. Namen seznama mednarodnih sponzorjev vojne je pritisk na korporacije, da odgovarjajo za svojo vpletenost v ruski trg, s čimer prispevajo k trajajoči vojni. Na seznamu je več deset podjetij, med njimi Nestlé, PepsiCo, Xiaomi in Bacardi.
Kompleksnost franšiznega modela
Kot piše BNN, je prisotnost podjetja Subway v Rusiji znatna – več kot 500 restavracij deluje v 122 mestih, ki omogočajo približno 6000 delovnih mest. Podjetje je že leta 2022 sicer izrazilo podporo Ukrajini, vendar so že takrat zatrdili, da poslovanja ne morejo ustaviti, ker njihove restavracije neodvisno upravljajo lokalni podjetniki, piše CBS.
Ukrajinski nacionalni urad za boj proti korupciji pa to izpodbija s trditvijo, da je Subway z rusko odvetniško pisarno našel pravne mehanizme za pobiranje licenčnin od lokalnih podjetnikov, kljub omejitvam, ki so jih ruske banke uvedle zaradi geopolitične situacije. Gre za primer kompleksnosti delovanja franšiznih modelov v regijah z geopolitično napetostjo, poroča BNN.
Novinar