S tem početjem je vsak od nas glavni krivec za emisije v potniškem prometu

Blaming you. Anxious man judged by different people pointing fingers at him. Negative human emotions feeling
Foto: SIphotography iz iStock

Nuja povzroča emisije, te pa škodujejo planetu. Nova raziskava je razkrila ključno vlogo dolgih potovanj v potniškem prometu pri ustvarjanju ogljičnih emisij. Čeprav dolge poti predstavljajo manj kot 3 odstotke vseh potovanj britanskih prebivalcev, so odgovorne za kar 70 odstotkov vseh povezanih emisij ogljikovega dioksida.

Razkorak večji pri mednarodnih potovanjih

Razkorak je še večji pri mednarodnih potovanjih: ta predstavljajo le 0,4 odstotke vseh potovanj, vendar so odgovorna za 55 odstotkov vseh emisij. Raziskava kaže tudi na to, da bi bilo ciljanje na dolge poti lahko učinkovitejše pri zmanjševanju emisij kot trenutna prizadevanja, osredotočena na lokalne in dnevne migracije.

Čeprav se je število dolgih in kratkih domačih potovanj z avtomobilom v zadnjih 25 letih rahlo zmanjšalo, je mednarodno letalsko potovanje bistveno naraslo, poganjano z večanjem potovanj za prosti čas ter obiske prijateljev in družine.

Dr. Zia Wadud z Inštituta za študije o transportu in Fakultete za kemijsko in procesno inženirstvo univerze, ki je vodila raziskavo, je poudarila: »Obseg vpliva dolgih potovanj je resnično velik. Podatek, da manj kot 3 odstotke naših potovanj ustvari približno 60 odstotkov prevoženih kilometrov in 70 odstotkov emisij, jasno prikazuje pomembnost dolgih potovanj v boju proti podnebnim spremembam. Zaskrbljujoče je, da se dolge poti, še posebej letalska potovanja, še vedno povečujejo, vendar ponujajo tudi priložnosti.«

Berlin, Germany - april, 27: Traveling people on crowded escalator inside main train station (Hauptbahnhof) in Berlin.
Foto: hanohiki iz iStock

Nova metrika bi prinesla optimizacijo potovanj

Z uporabo nove metrike, imenovane občutljivost za zmanjšanje emisij, je raziskovalna ekipa izračunala, katera vrsta potovanj bi lahko bila spremenjena za maksimalno zmanjšanje ogljičnih emisij v potniškem prometu, pri čemer bi vplivala čim manj na ljudi ali potovanja.

Raziskava je pokazala, da bi premik vseh voženj z avtomobilom pod osem milj (12,9 kilometrov) na hojo ali kolesarjenje prinesel 9,3 odstotke zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida. Vendar bi bilo treba premestiti približno 55 odstotkov vseh potovanj, da bi to dosegli, saj se večina potovanj opravi lokalno in z avtomobili.

Po drugi strani pa bi premik vseh letov pod 1.000 milj (1609,3 kilometre) na železnico prinesel 5,6 odstotkov zmanjšanje emisij, vendar bi bilo prizadetih le 0,17 odstotkov potovanj.

Raziskovalci poudarjajo, da so potencialne spremembe zgolj predlogi, namenjeni ozaveščanju in ponovnemu ocenjevanju vpliva dolgih potovanj našega vedenja, ne pa konkretne predloge politike.

VIRScienceDaily
Prejšnji članekNova raziskava z dobrimi novicami za tvoj ego
Naslednji članekKaj je Mednarodna matura?

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.