Coca-Cola, Pepsi in Nestle so ena izmed najbolj priljubljenih svetovno znanih blagovnih znamk in hkrati največji onesnaževalci okolja. V zadnjih treh letih niso naredili niti koraka naprej v boju proti onesnaževanju narave s plastičnimi odpadki.
Na prvem mestu je Coca-Cola
Glede na število odpadne embalaže je na prvem mestu ameriška blagovna znamka Coca-Cola. Najpogosteje zavržene so steklenice. V enainpetdesetih od petinpetdesetih držav, kjer je bila raziskava opravljena, je bilo najdenih 13800 plastičnih odpadkov. Največ odpadne plastike je bilo zavržene na plažah, v rekah in parkih.
Coca-Cola je bila na prvem mestu zaradi onesnaženja tudi lani, vendar je bilo najdenih veliko manj embalaže v manj državah (sedemintridesetih). Podjetje je že lani sporočilo, da se plastični embalaži ne bo odreklo, saj je ta pri kupcih zelo priljubljena.
Drugo mesto glede onesnaženosti zaseda Nestle, tretje Pepsi
V petinpetdesetih državah je bilo najdeno 8600 kosov plastike Nestleja in 5155 kosov plastike blagovne znamke Pepsi. Podjetji sta skupaj s Coca-Colo odgovorni za pol milijona ton onesnaženja s plastiko v šestih državah v razvoju.
Odpadki končajo v naravnem okolju
Po podatkih študije Proizvodnja, uporaba in usoda vseh kdaj izdelanih umetnih mas iz leta 2017, 90 % plastičnih odpadkov ni nikoli recikliranih, ampak so le ti na koncu sežgani in odvrženi v naravno okolje.
Poleg embalaže vodilnih podjetij, se med najbolj pogostimi odpadki vrečke za enkratno uporabo, embalaže za izdelke kot so kečap, kava ter šampon. V zadnjem letu je bilo zabeleženo povečano število cigaretnih ogorkov in plastičnih steklenic.
Novinar