Hoja je najbolj naravna oblika gibanja in pešci smo najpogostejši udeleženci v prometu. Ne glede na to, ali živimo v mestu ali na vasi, nas noge najpogosteje ponesejo v svet. A pešci spadajo med ranljivejše udeležence v prometu. Vse pogostejši prizori ljudi, ki zatopljeni v svoj telefon hodijo po cestah in ne spremljajo dogajanja okoli sebe, so z vidika prometne varnosti še posebej tvegani. Razširjena uporaba družbenih omrežij predstavlja tudi za pešce zelo tvegano početje. Če gledaš v telefon namesto na cesto, kasneje reagiraš na situacije ali pa sploh ne odreagiraš. Pogosto se ustavljaš, težje pravočasno opaziš ovire in si manj pozoren na okolico. To je posebno nevarno pri prečkanju ceste in hoji ob njej, pri čemer so pogosta izsiljevanja prednosti in druge nevarnosti. Pozornost na cesti pri uporabi mobilnega telefona se tudi pri pešcih lahko zmanjša za več kot 60 odstotkov, zato Agencija za varnost prometa priporoča: Tudi med hojo uporabljajte pamet, ne pametnega telefona.
Največ nesreč z udeležbo pešcev se zgodi prav v času jesenskih in zimskih mesecev, ko so dnevi krajši, vidljivost slabša, ceste pa so spolzke. Zato je pomembno, da pešci z uporabo odsevnih teles poskrbijo za svojo vidnost. Jeseni 2017 je Agencija za varnost prometa izvedla opazovanje uporabe odsevnih teles pri pešcih. Na različnih lokacijah po Sloveniji so več dni v zgodnjih jutranjih in poznih popoldanskih urah opazovali pešce. Podatki so pokazali, da je delež uporabe različnih odsevnikov izredno nizek – le 1,2 % pešcev je imelo kresničko ali odsevni trak, 4,2 % pa neko drugo odsevno površino. Velika večina pešcev torej ni uporabljala nobenega odsevnika. Temna oblačila, temna obutev in v dežju še črn dežnik nas postavljajo v položaj, ko smo slabše vidni, in s tem tvegamo, da nas vozniki ne opazijo pravočasno. Poleg uporabe odsevnih teles zato Agencija svetuje tudi svetlejša oblačila ter uporabo prometnih površin, ki so namenjene hoji.
Agencija za varnost prometa pešcem podaja še nekaj priporočil za varno udeležbo v prometu: Vedno se prepričajmo, da lahko varno prečkamo cesto. Uporabljajmo površine, namenjene hoji pešcev (pločniki, hodniki, prehodi, podhodi, nadhodi). Če na vozišču ali ob njem ni pasu za pešce, pešpoti ali pločnika, je pa kolesarska pot, smejo hoditi pešci po njej, vendar tako, da ne ovirajo kolesarjev in voznikov koles s pomožnim motorjem. Kjer ni pločnika, pešpoti ali kolesarske steze, smejo pešci hoditi ob levem robu vozišča v smeri hoje.
V prometu se obnašajte odgovorno, upoštevajte cestnoprometna pravila, predvidevajte situacije in se nanje ustrezno odzovite.