Pred vrhom o preobrazbi izobraževanja (Transforming Education Summit), UNICEF opozarja na šokantno nizek nivo znanja med otroki. Po ocenah naj bi le tretjina 10-letnikov po svetu zmogla prebrati in razumeti preprosto zgodbo. Pred pandemijo je to zmogla slaba polovica takratnih 10-letnikov po svetu.
»Šole z nezadostnimi sredstvi, premalo plačani in nekvalificirani učitelji, prenatrpani razredi in zastareli učni načrti spodkopavajo doseganje polnega potenciala otrok,« je povedala Catherine Russell, izvršna direktorica UNICEF-a. »Pot naših izobraževalnih sistemov je po definiciji pot naše prihodnosti. Obrniti moramo sedanje trende ali pa se bomo morali soočiti s posledicami vrzeli v znanju celotne generacije. Nizke ravni izobraževanja danes pomenijo manj priložnosti jutri.«
Dolgotrajno zaprtje šol in pomanjkanje dostopa do kakovostnega izobraževanja med pandemijo Covida-19 sta razkrila in poglobila že obstoječo krizo izobraževanja, zaradi katere je na milijone šolarjev po vsem svetu ostalo brez osnovnih veščin računanja in pismenosti, opozarja UNICEF.
Da bi v javnosti opozoril na krizo izobraževanja in nujno potrebo po preoblikovanju izobraževanja po vsem svetu, je UNICEF danes razkril »učilnico za krizno učenje«. Gre za instalacijo, ki bo med 16. in 26. septembrom razstavljena na sedežu Združenih narodov v New Yorku, predstavlja pa obseg otrok, ki zaostajajo pri učenju ključnih veščin. Po ocenah pred pandemijo 52 odstotkov 10-letnikov na globalni ravni ni dosegalo minimalne bralne pismenosti, po zadnjih ocenah pa le-te ne dosega že 64 odstotkov 10-letnikov.
Tretjina miz v »učilnici za krizno učenje« je izdelanih iz lesa in je popolnoma funkcionalnih, z ikoničnimi UNICEF-ovimi modrimi nahrbtniki, kar predstavlja dobro tretjino oz. 36 odstotkov 10-letnikov po vsem svetu, za katere se ocenjuje, da znajo prebrati in razumeti preprosto zgodbo, kar je pogoj za minimalno bralno pismenost. Preostale mize v učilnici so izdelane iz prozornega materiala in zato skoraj nevidne, ponazarjajo pa slabi dve tretjini 10-letnikov po svetu, za katere se ocenjuje, da ne zmorejo prebrati in razumeti preproste zgodbe. Najslabše je v podsaharski Afriki, kjer je takšnih skoraj 90 odstotkov 10-letnikov.
Medtem ko bodo svetovni voditelji na omenjenem srečanju razpravljali o preobrazbi izobraževanja, UNICEF poziva vlade, naj se zavežejo, da bodo vsem otrokom omogočile kakovostno izobraževanje. Organizacija poziva k novim prizadevanjem in naložbam, ki bi spodbudile ponovni vpis tistih učencev, ki so opustili šolanje, in v šolskih klopeh zadržale učence, ki šolo že obiskujejo. Prav tako bi napori vlad morali biti usmerjeni v povečanje podpore tistim, ki so v učnem zaostanku, povečanje podpore učiteljem (tudi z učnimi pripomočki) ter za omogočanje varnega in spodbudnega okolja v šolah.