Danes je nov dan ter IŠSP – Inštitut za študije stanovanj in prostora sta razvila Najemniški SOS, spletno mesto, ki opozarja na številne težave, s katerimi se spopada slovenski najemni trg. Najemnice in najemniki se lahko sedaj na enem mestu podučijo o svojih pravicah, poiščejo odgovore na najpogostejša najemniška vprašanja ali pa s skupnostjo delijo svoje izkušnje ter tako združijo glas in opozorijo na stiske, s katerimi se soočajo.
Ljubljana, 25. avgust 2021 – Najemni trg v Sloveniji je majhen, prenasičen in nereguliran, zato so cene previsoke, bivanje pa zaradi kratkoročnih pogodb negotovo in nepredvidljivo. Ker država področje zanemarja, točnih uradnih podatkov o najemninah ni, a neodvisne raziskave iz leta 2018 kažejo, da so več kot 40 odstotkom najemnic in najemnikov v Ljubljani stroški bivanja predstavljali veliko ali zelo veliko breme, mnogim pa se je najemnina v zadnjih letih še povišala. Poleg tega jih je imela več kot polovica pogodbo, ki je krajša od enega leta, kar skoraj povsem onemogoča stabilno bivanje.
Ozaveščanja o pravicah najemnic in najemnikov v javnosti skorajda ni, kar vodi v še hujše stiske. Strah, obup, negotovost, brez izbire in občutek nemoči so besede, s katerimi pogosto opisujejo svojo izkušnjo bivanja. Zato sta Danes je nov dan ter Inštitut za študije stanovanj in prostora razvila spletno mesto Najemniški SOS, kjer lahko najemnice in najemniki spoznajo svoje pravice, poiščejo odgovore na najpogostejša vprašanja ter zastavijo lastna vprašanja in tako prispevajo k zbiranju uporabnih informacij. Hkrati lahko delijo tudi svoje izkušnje in pokažejo, da njihove težave niso redkost, ampak stalnica najemnega trga.
Organizaciji želita s tem prispevati h grajenju najemniške skupnosti in v prvi vrsti poskrbeti za ustrezno informiranost, ki je ključen korak k izboljšanju stanja na najemnem trgu. Obenem pa je cilj spletnega mesta tudi združiti glas najemnic in najemnikov ter tako pritisniti na politične funkcionarje in poskrbeti, da se v javnosti začnemo pogovarjati o najemniških stiskah ter sprejemati konkretne odločitve, ki jih bodo pomagale lajšati.
Marketing