Število kolesarjev se v zadnjih letih vztrajno povečuje. Kolesarji spadajo med ranljivejše udeležence v prometu, narašča pa tudi njihova ogroženost. Vozniki motornih vozil jih namreč velikokrat spregledajo in tako še dodatno povečajo možnost za nastanek prometne nesreče in posledično hudih poškodb. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev je neupoštevanje pravil o prednosti. Takšnih je kar četrtina vseh prometnih nesreč. Tu gre predvsem za druge udeležence v cestnem prometu, ki kolesarju odvzamejo prednost. Sledita neprilagojena hitrost in nepravilna smer vožnje kolesarjev. Zaradi neupoštevanja pravil o prednosti je lani umrlo 17 kolesarjev, zaradi neprilagojene hitrosti 15 in zaradi neupoštevanja pravil o prednosti 14 kolesarjev.
Skoraj tri četrtine kolesarjev še vedno krši prometna pravila
Opazovanje kolesarjev, ki so ga pred dvema letoma izvedli na Agenciji za varnost prometa, je pokazalo, da skoraj tri četrtine kolesarjev krši prometna pravila, resnejše prekrške napravi približno četrtina. Med najpogostejšimi kršitvami so neustrezno prečkanje cestišča, vožnja v nasprotni smeri ter vožnja v rdečo luč na semaforju, pa tudi ogrožanje pešcev z vožnjo po pločniku. Agencija posebej opozarja na nevarnosti uporabe mobilnega telefona med vožnjo kolesa. Mobilni telefon preobremeni naše možgane, zato kolesar ni sposoben ustrezno spremljati dogajanja v prometu, zato so njegove reakcije neustrezne in prepozne. Oči resda gledajo, a možgani ne vidijo! Samo pomislite kolikokrat ste se pogovarjali po telefonu in niste opazili kje ste.
Kolesarjenje naj bo varno
Kolesarji za lastno varnost lahko največ sami naredijo in sicer z upoštevanjem cestno-prometnih predpisov. Kolo vozimo po kolesarski stezi ali poti, če kolesarske steze ni, vozimo po desnem robu cestišča v smeri vožnje. Pri kolesarjenju moramo upoštevati prometna pravila in predpise, ki veljajo za voznike, pravila prednosti, prometne znake ter drugo signalizacijo.
- Vedno tudi poskušamo predvideti ravnanje drugih udeležencev v prometu, saj lahko tako preprečimo marsikateri neljubi dogodek.
- Pri zavijanju v križiščih jasno nakažimo smer z roko, se pravilno razvrstimo in upoštevamo pravila prednosti.
- Nikoli ne vozimo v nasprotni smeri vožnje, saj nas drugi vozniki ne pričakujejo.
- Ponoči in v mraku pa nujno uporabimo luč, da bomo dobro vidni in prej opazni.
Tehnično ustrezno kolo in čelada za večjo varnost
Vsak kolesar mora poskrbeti za tehnično ustreznost svojega kolesa in uporabo zaščitne opreme.
- Pred začetkom sezone preverimo tehnično brezhibnost kolesa.
- Kolo mora imeti brezhibno sprednjo in zadnjo zavoro,belo luč spredaj ter rdečo luč zadaj, odsevnike na pedalih ali na boku, zvonec, ustrezno napolnjene pnevmatike, primerno nastavljeno višino krmila in sedeža.
- Za kolesarja nujna uporaba kolesarske čelade, ki ščiti glavo pri morebitnem padcu, priporočljivo pa je nositi oblačila svetle barve, ali odsevni brezrokavnik, da nas bodo vozniki prej opazili. Raziskave dokazujejo, da zaščitna kolesarska čelada pomembno prispeva k večji varnosti, saj zmanjšuje težo posledic in poškodb glave od 40 % do kar 70 %. Uporaba kolesarske čelade je za otroke in mladostnike do 18. leta zakonsko obvezna,uporaba pa je priporočljiva tudi za ostale kolesarje, tako pri vsakodnevnem kot rekreativnem kolesarjenju, saj pomembno prispeva k varnosti kolesarja.
Varno vožnjo vam želimo!
Glavni urednik