Uspeh je za ljudi izjemno pomembna stvar. Zakaj? Ker vliva zaupanja, zagotavlja varnost, vzbudi dobro počutje v človeku, omogoča stremenje k višjim ciljem in daje upanje. Seveda je uspeh lahko nekaj zelo subjektivnega. Nekdo stremi k poslovnemu uspehu, karieri in denarju, drugemu največ pomenijo srečna družina, zdravje, šport in izobrazba. Dejstvo pa je, da je uspeh ključen za dobrobit posameznika.
Za uspeh nikoli ni prepozno, seveda pa ni dovolj o njem le sanjati. Da bi ga dosegli, je treba delati. Včasih že pošteno garati. Če imamo vizijo o uspehu že v mladih letih, lahko začnemo na njej graditi že zgodaj. Pomembno pa je, da se tega lotimo načrtno in se načrta tudi držimo. Ampak kako?
Razmišljajte dolgoročno in vsak dan gradite po malo
»V življenju je tako, da nič ne pride čez noč,« je v nedavnem intervjuju Izobraževalnega društva za medije povedal podjetnik in mednarodni bestselling avtor knjige The Million Dollar Decision, Robert Rolih, in ob tem podal svojo zgodbo o uspehu: »Moji prvi koraki v poslu so bili zelo težki, a to je povsem normalen in naraven proces. Da sem prišel do današnje točke, ko imam danes tečaje na mednarodni ravni in stranke s celega sveta, je trajalo. Razmišljati moraš dolgoročno in iti korak za korakom. Gradiš vsak dan malo po malo. Tudi če trenutno nečesa ne znaš in se ti zdi pretežko, to ne pomeni, da ne boš nikoli. Samo vztrajati moraš pri tem in imeti disciplino. Moraš biti aktiven in ne delati stvari sproti, ne smeš odlašati.«
Če ne rastete, potem nazadujete
Pri doseganju uspeha eno najpomembnejših vlog igra motivacija. Kaj torej žene posameznika, da bi rad nekaj dosegel in zakaj bi to rad dosegel. To se od posameznika do posameznika razlikuje, vedno pa je treba prisluhniti svojim željam. Prav tako pa je pomembno, da se obdate s podobno mislečimi ljudmi, ki vas bodo na tej poti še dodatno spodbujali in vas morda tudi pomagali usmeriti.
»Osebno me je motiviralo, da izhajam iz precej skromnega okolja. To ni bilo življenje, ki sem ga sanjal in si ga želel. Zato sem že kot zelo mlad začel obiskovati bližnjo knjižnico in požirati knjige o doseganju ciljev, osebni rasti in poslovanju. Želel sem nekaj doseči. Pri tem kot zelo pomemben dejavnik vidim, da si ves čas lačen. Da želiš rasti. Danes ja namreč tako, da če ne rasteš, če se ne učiš konstantno novih stvari, če ne nadgrajuješ znanj, potem nazaduješ. Ne le da stagniraš, ampak prav nazaduješ. Zato moraš biti radoveden, saj to pomeni, da boš ves čas stremel k izboljšanju,« pravi Robert Rolih.
Naredite korak več, kot se od vas pričakuje
S takšno miselnostjo je potem veliko lažje uspeti na kateremkoli področju, saj se je tudi veliko lažje pobrati, če se kaj ne izide oz. odstopa od vašega načrta. Robert Rolih meni, da je ključna stvar med tistimi, ki bodo nekaj dosegli in tistimi, ki ne bodo, zavedanje, da moraš dati od sebe bistveno več, kot od tebe pričakuje okolica.
»Če se postavimo v delovno okolje, to pomeni, da moraš svoje nadrejene pozitivno presenečati. Narediti več, kot od tebe zahtevajo. Večina ljudi pa razmišlja nasprotno, da morajo narediti le nek minimum za svojo plačo. Ampak s takšnim pristopom ostaneš neopazen, ne boš dobil novih priložnosti, ne boš nagrajen in ne boš izstopal. Če pa zagrabiš stvari in razmišljaš, kako bi lahko prinesel dodano vrednost, si boš tlakoval bistveno lepšo pot za naprej in se ti bo to slej kot prej obrestovalo,« svetuje Robert Rolih.
Razmišljajte inovativno
V konstantno rast in izobraževanje zagotovo spada tudi način razmišljanja. Širite svoja obzorja in spremljajte ne le svoje področje, ampak tudi druga. Pokukajte izza vogala, saj boste na ta način prišli do povsem novih spoznanj. Kar potem lahko uporabite na svojem področju in tako doprinesete nekaj čisto novega, svežega. S tem pa ste že inovativni.
»Naj tu podam svoj primer s programom o investiranju. Če ga primerjam s programi drugih strokovnjakov na tem področju, je bistveno bolj izdelan po korakih in to zato, ker sam ne izhajam iz sveta investiranja. Večina drugih finančnih strokovnjakov prihaja iz finančne branže, zaradi česar se jim zdi veliko stvari samoumevnih. Na primer, kako kupiti delnico ali investirati v indeks. Jaz sem izhajal iz ničle, kako razložiti nekomu, ki se s tem področjem še nikoli ni srečal. Vprašal sem se, če bi lahko 7-letni otrok sledil mojim navodilom. In če je bil odgovor negativen, sem stvari spremenil ter tako z leti oblikoval uspešen produkt,« še zaključi Robert Rolih.