Zelenica na Kardeljevi ploščadi v Ljubljani je 11. maja postala prostor Edinstvenih doživetij. Prostor 26. Škisove tržnice, ki je kljub dežju privabila kar 17 tisoč mladih, ki so uživali v pestrem dnevnem dogajanju in večer zaključili ob melodijah najboljših slovenskih glasbenih skupin. Prav tako pa se je začel razpis za dodelitev nepovratne denarne pomoči študentom, ki izpolnjujejo pogoje in merila ter se prijavijo nanj do najkasneje 9. 6. 2023.
Pred natanko 26 leti se je na Zvezi ŠKIS utrnila ideja o tržnici. O prostoru, kjer bi se zbrali vsi mladi, vsi študentski klubi, branili svoje barve, zavijali po svoje, pripravljali svoje kulinarične dobrote in ustvarjali spomine. In v 26 letih je Škisova tržnica postala prostor edinstvenih trenutkov in doživetij.
Škisova tržnica je tradicionalna prireditev, ki jo organizira Zveza študentskih klubov Slovenije (Zveza ŠKIS) skupaj s študentskimi klubi, mladinskimi organizacijami in študenti. Prepletanje slovenske in mednarodne kulture in kulinarike obiskovalcu ponuja nepozabno doživetje čez celoten dan, zvečer pa se Škisova tržnica spremeni v prostor odlične glasbe in norih doživetij.
Škisovo tržnico je letos kljub slabšemu vremenu obiskalo 17 tisoč obiskovalcev, ki so lahko uživali v pestri ponudbi Tržnice. Čez dan so se lahko sprehodili med regijskimi otočki, ki so jih ustvarjali študentski klubi iz celotne Slovenije. Za obiskovalce so klubi pripravljali lokalne specialitete in pijačo ter predstavljali svoje lokalno okolje. Letos je po izboru komisije najboljšo stojnico pripravil Klub škofjeloških študentov, na študentskih igrah pa je zmagala Gorenjska regija. Prav tako so jih v sklopu popoldanskega spremljevalnega programa zabavale mažorete, nagradne igre, vedno zabavna povezovalca programa Gašper Bergant in Dejan Ikovic ter pestra ponudba na stojnicah 22 partnerjev Škisove tržnice. Obiskovalci so se lahko sprostili ob ritmih G3 Spirits DJ-ja, osvežili s pločevinko Redbulla, Radenske, Union Hoppy lagerja, Norda ali špriCARja, potešili lakoto pri Bureku Olimpija, se posladkali s sladkorno peno in se sprehodili skozi mednarodni otoček. Na VIPu pa je G3 Spirits poskrbel za različen izbor okusnih koktejlov. Za boljše delovanje signala na prireditvi se lahko zahvalimo ponudniku telekomunikacijskih storitev Telekomu.
Na velikem in elektro odru Škisove tržnice 2023 se je predstavilo 16 nastopajočih. Za edinstven zaključek večera so na glavnem odru poskrbeli Naboj, Pižoni, Angel’s Ex, Plateau, Orlek, Društvo mrtvih pesnikov, Pero Lovšin, Big Foot Mama in YU Generacija. Na elektro odru powered by UbiEvents so obiskovalci lahko uživali v ritmih Rise Brown, Sibbjaga, Lare Lens, Aneya F., VI·AL-a, Veztaxa in Glie. Škisova tržnica še vedno ostaja ena izmed največjih prireditev na prostem v Sloveniji in vsako leto stremi k temu, da se zmanjšajo odpadki in onesnaževanje okolja. Zato so letos skozi celotno prireditev za urejenost okolja skrbeli delavci, ki so sproti urejali prostor in opozarjali mlade, da odvržejo odpadke v smeti in pravilno ločujejo. Postavljenih je bilo kar 145 različnih zabojnikov za ločeno zbiranje odpadkov, po končani prireditvi pa je prostor Škisove tržnice in okolico čistilo več kot 70 profesionalnih delavcev.
Škisova pa ni samo EKO prireditev, ampak je prav tako dobrodelna. S Fundacijo Študentski tolar, študentskimi klubi in Zvezo ŠKIS smo zbrali kar 15.000 €, ki jih bomo namenili študentom v finančni stiski. Na razpis se lahko prijavite na tej povezavi. Posamezen študent lahko prejme denarno pomoč v višini 200 €. Prijavite se lahko vsi študenti, ki izpolnjujete pogoje in merila tako, da predložite vlogo do vključno 9. 6. 2023.
Škisovo tržnico naredi Edinstveno tudi mlada 16-članska ekipa študentov, ki je več kot pol leta delala dogodek, ki bi bil Edinstven za vsakega obiskovalca. Pol leta priprav, več kot 50 ur sestankov, na več tisoče poslanih mailov, na tisoče telefonskih klicev, pogovorov, dokumentov in papirjev. Ekipa tehnike je postavila več kot 100 stojnic in več kot 3 kilometre ograj. Za šankom je obiskovalcem streglo več kot 100 natakarjev. Več kot 20 tisoč všečkov strani Škisove tržnice, več kot 4 tisoč komentarjev na objave na Facebooku in 17 tisoč nasmejanih obrazov je poplačalo vsak trud in vsak korak, ki ga je naredila ekipa Škisove tržnice.
Obiskovalci se bodo letošnje Škisove najverjetneje spominjali po novih edinstvenih doživetij, ki jih je prinesla. Škisova tržnica tako zaključuje že 26. poglavje svoje zgodbe, obiskovalce pa že zdaj vabi, naj rezervirajo »tisti četrtek v maju« naslednje leto. Nenapisano pravilo namreč pravi, da nisi pravi študent, če vsaj enkrat v svojem študentskem življenju ne obiščeš Škisove tržnice.