Vodilne aplikacije za stike in zmenke so v pogovorih z oblastmi in zdravstvenimi organizacijami glede spodbujanja cepljenja. Velik del zaslug za to gre britanski anketi, ki je ugotovila, da bi želeli ljudje raje spoznati cepljeno osebo kot tisto, ki se ni cepila. Gibanju so se pridružile aplikacije Tinder, Badoo, Hinge, Match in druge.
Povod za to je bila anketa
Prav v Veliki Britaniji kjer je potekala anketa, so se podjetja in aplikacije prve pridružile spodbujanju cepljenja. Tinder, Badoo, Hinge, Match, Plenty of Fish, OurTime, Bumble in Muzmatch so tiste aplikacije, ki že več kot en teden spodbujajo cepljenje med uporabniki.
S koncem maja je luč sveta ugledala anketa, ki je prinesla kar nekaj zanimivih ugotovitev. 31 odstotkov odraslih, ki uporablja take aplikacije bi namreč rajši spoznala ali hodila z osebo, ki je bila cepljena. Obenem pa 28 odstotkov uporabnikov ne bi hodilo z osebo, če ta ni cepljena.
Spodbujanje cepljenja na takih aplikacijah
Vsaka izmed aplikacij se je tako zadeve lotila na svoj način. Večina jih je dodala nekaj funkcij, ki bodo ob obisku profila takoj prikazale, če je bila oseba cepljena. Stickers in Badges imajo dodane napise v stilu jaz sem cepljen in podobno. Cepljenje pa bodo spodbujali na enak princip, kot če bi uporabnik dokupil nekaj izboljšav. Prejel bo lahko več všečkov, njegov profil bo večkrat prikazan in še mnogo drugih.
Vsi uporabniki pa bodo videvali kampanjo in oglase za cepljenje. Oseba pa se bo sama odločila, če bo želela te podatke tudi deliti, a po besedah ustvarjalcev ankete pravijo, da je za njih boljše, če jih dodajo.
Tinder uporabniki bodo imeli na voljo številne nove dodatke za svoje profile. Za tiste, ki bodo posodobili svoj profil s podatkom o cepljenju, bo aplikacija poskrbela z boostom prikazovanja profila drugim uporabnikom. Prav tako bo v aplikaciji cepilni center, kjer se bodo lahko uporabniki podučili o cepljenju in covidu-19.
Urednik portala Student.si