Ameriška vlada je vse večjo težavo s koronavirusom začela reševati s pomočjo mobilnih oglasov, s katerimi lažje spremlja gibanje posameznikov in posledično širjenje virusa, poroča The Wall Street Journal (WSJ). Z vlado naj bi sodeloval Center za nadzorovanje in preprečevanje bolezni, ki želi čim bolj omejiti širjenje virusa.
Cilj sledenja mobilnih oglasov – kje in kdaj so ti predvajani – je analiza gibanja Američanov in preučevanje, kako to vpliva na širjenje koronavirusa. WSJ dodaja, da Bela hiša ne dostopa do nikakršnih osebnih podatkov lastnikov mobilnih naprav, temveč želi le pridobiti lokacije, kjer se zbirajo večje množice ljudi.
Podatki se osredotočajo predvsem na nakupovalne centre, parke za rekreacijo in ostale javne površine, ki po navadi privabljajo večje število ljudi. Tako so oblasti v enem od parkov v Brooklynu že razobesile svarila o nevarnosti množičnega zbiranja. Podatke o tem, koliko ljudi se je tam v resnici zadrževalo, pa so dobile prav s pomočjo analize mobilnih oglasov.
Na vprašanje, ali so poročanja resnična, iz Bele hiše še niso odgovorili. Že pred tem je bilo v javnosti veliko govora o tem, da je ameriška vlada v kontaktu s Facebookom in Googlom, s pomočjo katerih naj bi prišla do lokacij posameznih mobilnih naprav. Ali je sledenje mobilnih oglasov posledica sodelovanja omenjenih strani, še ni povsem jasno. Nobeno izmed podjetij namreč ni želelo potrditi sodelovanja z vlado.
Junior novinar