Pri koncu oktobra smo, police v mnogih trgovinah po Sloveniji in po svetu pa se že več kot en mesec šibijo pod težo božičnih izdelkov – jelke, lučke, dekoracije, modelčki za piškote … Božič, ali bolje rečeno the nightmare before Christmas, je že tu in občutek imamo, da prazniki vsako leto pridejo prej. Kdo si tako zelo želi božiča? Kapitalizem, seveda.
Potrošniška psihologija
… narekuje trgovcem, željnim zaslužka, da božični čas nategnejo vse do zgodnje jeseni. Če te zanima, zakaj se že oktobra v trgovinah zaletavaš v stalaže z adventnimi venčki, beri dalje.
Pozor, pozor, tukaj smo!
»Sredi oktobra smo in božič je še daleč, a decembra boste točno vedeli, kam po nakupih!« To je prikrito sporočilo polic z božičnimi izdelki, ki jih trgovske verige v svojih franšizah začnejo razstavljati že septembra. Kupci obiščejo trgovine z živili povprečno trikrat na teden – tolikokrat se tudi sprehodijo mimo smrekic, darilnega papirja, voščilnic in škatel za piškote, ki pridno čakajo na december. Nihče jih ne kupuje oktobra ali novembra, a ko enkrat pride čas za razmišljanje o darilih in božičnih dekoracijah, se bodo kupci spomnili na izdelke, ki so jih videvali zadnja dva meseca v tej ali oni trgovini.
Mentalna denarnica
Božični izdelki, ki jih kupci nenehno srečujejo v trgovinah opominjajo, da bo treba začeti šparati za vse stroške, ki nas čakajo decembra.
Praktično za dobavljalce … in trgovce
Veliki dobavljalci se tako že oktobra rešijo božičnih izdelkov iz svojih skladišč. So pa ti zato pri roki trgovcem tudi v času največjih božičnih razprodaj, ko dobava novih izdelkov gotovo ne bi bila pravočasna.
Blišč in beda božičnih nakupov
Čeprav se nam zdi še zelo zgodaj za božične vsebine v trgovinah, je v tem hitenju tudi nekaj dobrega. Že zdaj imamo priložnost, da se odrečemo mrzličnemu tekanju po trgovinah tik pred božičem in si priskrbimo božična darila in druge decembrske izdelke že zdaj, preden se v trgovskih centrih začne nabirati nepopisna gneča. Če božični okraski v trgovinah nekatere razveselijo, pa drugim povzročajo stres in skrbi, povezane z božičnimi nakupi.
Ne bodi Grinch (prehitro)
Vsiljevanje prazničnega duha, ko za to še ni čas, in prehitevanje z božično sezono te lahko še pred decembrom spremeni v Grincha, sitega božiča. Zato si privošči pravo dozo christmas spirita šele takrat, ko bo za to čas. Do božiča nas namreč loči le še 62 dni!
Novinar