Unescovi seznami so vsako leto velik uspeh za mesta in kraje. Tudi letos so tri slovenska mesta doživela velik uspeh, saj jih je Unesco uvrstil na seznam učečih se mest. Kot so povedali, se je 77 mest iz 44 državletos pridružilo Unescovi globalni mreži učečih se mest. Med njimi so tudi prva tri slovenska mesta v tej mreži, Laško, Ljubljana in Ptuj.
Unescova globalna mreža učečih se mest
Je skupek mest, ki uspešno spodbujajo vseživljenjsko učenje v svojih skupnostih. Laško, Ljubljana in Ptuj so prva slovenska mesta, ki so se znašla v mreži, ki vključuje 294 mest z vsega sveta. Ta medsebojno delijo znanje, navdih, izkušnje in najboljše prakse. Odkar se je mreža odprla za članstvo, leta 2015 se je njeno število povečalo na več kot 200 mest iz vseh petih Unescovih regij. Mesta, ki so del te skupnosti verjamejo, da je vseživljenjsko učenje ključnega pomena za njihovo prihodnost. Vsako mesto se ob prijavi za članstvo zaveže, da bo izmenjavalo izkušnje, prakse, spodbujalo partnerstva in se tako razvijalo v učeče se mesto.
Sporočilo mestne občine Ptuj
Mestna občina Ptuj ob sprejemu v globalno mrežo sporoča: »Veseli nas, da se je Ptuj pridružil UNESCO-vi globalni mreži učečih se mest. Ponosni smo, hkrati pa je to zaveza, da se bomo še naprej trudili ustvarjati okolje, v katerem bo znanje dostopno vsem. Okolje, ki bo še naprej spodbujalo vseživljenjsko učenje in učenje, ki bo znalo opolnomočiti našo družbo. Okolje, ki bo ponujalo kakovostne programe, prilagojene različnim ciljnim skupinam. Zavedati se namreč moramo, da je znanje nevidna naložba, v katero vlagamo vse življenje, bodisi na formalni, bodisi neformalni ravni. Prav slednje v obdobju nenehnih sprememb, tudi v luči pandemije, postaja neločljiv del slehernega posameznika, načina življenja. Slovenija je majhna država, Ptuj je majhno mesto, a upamo si trditi, da z znanjem, ki ga premoremo, lahko konkuriramo marsikomu. Tudi zato je pomembno, da se zavedamo pomena vseživljenjskega učenja, ga podpremo in ga naslavljamo kot prioriteto.«
Motivacija za ta velik korak
Glede na hiter svetovni vzpon števila mestnih prebivalcev po svetu in težav, ki pridejo s tem – socialna kohezija, gospodarski razvoj, trajnost – ni presenetljivo, da vse več občin verjame, da je vseživljenjsko učenje ključnega pomena za vključujoč, trajnostni razvoj mest, zato sprejemajo ukrepe za preoblikovanje v učeča se mesta. Konec koncev je napovedano, da naj bi se število mestnih prebivalcev do leta 2030 povečalo na 60 %.
Novinar