Se je Titanik res potopil zaradi ledene gore? Se je Titanik sploh potopil? Poglejmo si eno izmed mnogih teorij zarote o Titaniku, ki pa se na prvi pogled ne zdi tako zelo neverjetna, saj so v igri ogromne vsote in zavarovalnice.
Ko se je Titanik leta 1912 potopil, je bil svet šokiran. Z uničenjem tako tehnično dovršene in moderne ladje so bile na krut način začrtane meje človeške inovativnosti in zmogljivosti. Še najhujši teoretiki zarote se bodo strinjali, da se je aprila 1912 na severu Atlantika potopila potniška ladja in da je v tej nesreči umrlo okrog 1500 ljudi. Pa je bila ta ladja res Titanik ali morda njegova sestrska ladja Olympic? Kot vedno, puščam lastno presojo, skupaj pa si poglejmo nekatera dejstva.
Ne preseneča, da je teorijo ponovno oživel Reddit
Teorija je v bistvu zelo enostavna in sestavljena iz dveh vidikov. Najprej je enostaven pogled klasičnega kapitalista zgodnjega 20. stoletja, ki pravi: podjetju White Star Line, lastniku Titanika, se preprosto ni izplačalo na pot poslati tako napredne ladje. Zato naj bi odplula ladja Olympic, ki je bila Titanikova nekoliko starejša in manj napredna sestrska ladja.
Na drugi strani pa je finančna katastrofa, ki jo je povzročila ladja Olympic s svojimi začetnimi plovbami. Objave na družbenih omrežjih pa pozabijo omeniti razne trdne dokaze, kot so serijske številke delov, vgravirane v preživele artefakte. Ti nam kažejo, da do zamenjave nikoli ni prišlo ampak Redditu dokazi ne pomenijo kaj dosti, zato se še bolj poglobimo v teorijo.
Tudi Titanik ni bil imun na kapitalizem
Je morda za smrt vseh nesrečnih potnikov kriva prav huda konkurenca ladijskih prevoznikov? Britanski prevoznik White Star Line je imel močno konkurenco v Angliji in po vsem svetu. Lokalno je imel hudo rivalstvo s podjetjem Cunard Steamship Company, ki je v letih 1906-1907 poslalo na svoje prvo potovanje takrat največji potniški ladji na svetu, Lusitanio in Mauretanio.
Leta 1902 je White Star postal last International Mercantile Marine Co., ki ga je financiral slavni finančnik J. P. Morgan. Z Morganovim dovoljenjem je predsednik družbe White Star J. Bruce Ismay začel razvijati ogromne ladje olimpijskega razreda. Cunardove ladje so bile izredno hitre. White Star pa je v tem videl priložnost, da privabi drugačne povpraševalce. Olympic, Titanik in Britannic so bile večje in še bolj razkošne in tako bolj privlačne za potnike z rahlo debelejšimi denarnicami in več časa. Win-win, kajne?
Titanik ni edina ladja podjetja White Star, ki je ob začetku obratovanja doživela hude težave. 20. septembra 1911 je Olympic med plovbo mimo vojaške ladje Hawke nepričakovano zavil in ladji sta trčili. Na sodišču se je pokazalo, da je za incident odgovorno podjetje White Star. Sojenja in popravila niso poceni in jasno je, da teoretiki zarote v tem vidijo razlog za finančno prevaro, ki jo očitajo podjetju.
Kaj pravijo teoretiki zarote o Titaniku?
Predpostavka: Medtem ko je bil Titanik še v suhem doku in v gradnji, je njegova sestrska ladja Olympic septembra 1911 odplula iz Southamptona v Angliji v New York. Med potjo se je ladja poškodovala na zadnji desni strani. Kot omenjeno, je sledilo drago sojenje in še dražja popravila.
Malo verjetna teorija zarote tako trdi, da je bila kriva škoda na Olympicu. Ker je bila ogromna in bi bilo popravilo seveda drago, naj bi podjetje zamenjalo ladji, tako da se je Olympic med svojim prvim potovanjem leta 1912 maskiral v Titanik. Teoretiki zarote pravijo da naj bi ladijska posadka med plovbo načrtno potopila poškodovano ladjo Olympic, da bi White Star Line lahko izterjala odškodnino. Po načrtu naj v nesreči ne bi nihče umrl. Ladja naj bi se potopila dovolj počasi, da bi se lahko vsi pravočasno evakuirali.
Teorija ni zelo verjetna. Dokažimo zakaj!
Prva luknja v tej teoriji je prav načrt, da vsi evakuirajo ladjo. Na krovu Titanika je bilo skupaj 20 rešilnih čolnov, ki so bili namenjeni za evakuacijo približno 1200 potnikov. Na krovu ladje je bilo približno 2200 potnikov. Torej, tudi če bi ladja tonila počasneje, kako bi se lahko vsi pravočasno evakuirali, brez da bi na pomoč prišla druga ladja?
Druga težava so konstrukcijske številke. Titanikova je bila 401, Olympicova pa 400. Ko so razbitine ladje potegnili iz vode, so bili pravilno označeni s 401. Kaj praviš na to, Reddit?
Najbolj pa bo teoretike zarote potrlo dejstvo, da je bil Titanik zavarovan za prenizko vsoto. Ladja je bila takrat vredna 7,5 milijona dolarjev, a zavarovana le za 5 milijonov dolarjev. To pomeni, da je bil Titanik zavarovan za manjšo vrednost kot Olympic. Torej je logično, da se jim tak podvig ne bi izplačal. Olympic je sicer res bil finančna katastrofa, vendar tudi Titanikova odškodnina nikakor ne bi pokrila vseh izgub, ki jih je Olympic povzročil podjetju. Teoretiki zarote, iskreno mi je žal, toda dejstva so dejstva.
Novinar