Slovenski podkasti so precej zanimiva sfera, ki je ločena na več različnih nivojev. Eden od teh so podkasti vplivnežev, na katerih se bolj ali manj obračajo drugi vplivneži. Vsake toliko dobimo biser v malem, a se prav tolikokrat zgodi, da v obliki nekakšnega intervjuja dobimo pogovor, ki hitro zapelje ceste na pločnik in podira vse, kar vidi pred sabo.
Eden od primerov je bil Roman Vodeb na podkastu AIDEA Klemna Selakovića. Pri večini gostov težave ni, saj se znajo kontrolirati. Zadeva se, kot pri Vodebu, zaplete, ko ga voditelj podkasta ne zna ustaviti in pusti, da ta svoje misli pelje dalje in dalje. Morda s tem družbi dela uslugo, saj ta zadevo hitro izve in nanjo tudi burno reagira, morda pa ima v mislih le še oglede na izsekih, ki bodo iz tega ustvarjeni. Iz vidika poslušalca bi lahko rekli, da posluša pogovor med dvema prijateljema, ki se ne zavedata, da bo to poslušalo na tisoče ljudi. Eden zadnjih takih trenutkov je podkast vplivneža Davida Milosavljevića, na katerem je gostoval Dino Hajderović – Dinotti.
Slovenski podkasti, ki se napajajo s kontroverznostjo
Le malo je tistih podkastov, ki so se skozi leta obdržali zaradi zanimivosti in tematik. Kar nekaj je tistih podkastov, ki obstajajo zaradi kontroverznosti in si s tem polnijo oglede in poslušanost. Tu pa so še podkasti vplivnežev, ki so uspeh iz te in one platforme usmerili v podkastanje kot trend, ki ne bo izginil. Zagotovo bi obstali tudi brez ogledov, a se zdijo številke v zadnjih letih tako nujne kot zrak, ki ga dihamo. Veliko nam pove izbira gostov, ki je včasih ni moč soditi po prvih desetih oddajah, saj takrat izbira pogosto temelji na slavi in prepoznavnosti gosta – načeloma povsem razumljivo.
Težava se pojavi, ko eden od gostov javno izpostavljenega podkasta izreče nekaj besed, ki vnamejo prepir na slovenskih družbenih omrežjih. In na Davidovo žalost – razen, če so ogledi bolj pomembni od dostojanstva -, se je to zgodilo ta vikend, ko je gostil prej omenjenega Dinota Hajderovića.
David Milosavljević gosti Dina Hajderovića
Dino Hajderović oz. Dinotti je 43. letni digitalni ustvarjalec, avto entuziast, youtuber, igralec in verjetno še kaj. Vse to bi danes (verjetno napačno) združili v vplivnež. Čeprav je v preteklosti že polnil naslovnice, se zdi, da je tokratna izjava tista, ki je v trenutni družbi najbolj padla v oči.
Koncept intervjuja je za voditelja izredno varen, saj sprašuje vprašanja gledalcev in gledalk. Tako je David prebral vprašanje bralke: »Kakšno punco si želiš in kaj pričakuješ od nje, glede na to, da si prepoznaven?« Pisala se je dvaindvajseta minuta podkasta, ki je že v prvih minutah nakazoval, da bi znalo pasti nekaj sočnih. Pri tem še omemba nebožjega trajanja intervjuja – 3 ure in 55 minut.
Po sila kratkem premisleku je Dinotti pričel: »Okej, tako bom povedal. Mi vsi moški imamo nagon, vsi si želimo najlepšo žensko.« Za nič hudega sluteče poslušalce opiše za moške najlepšo žensko z besedami »da je vitka, da ma dober guz, da ma dobro siso, da je lepa.«
Ko se po besedah, da je to vizualno, že zdi, da bo stopil korak nazaj, jih stopi deset naprej in pove: »Moramo se zavedati, da to mine. Ženske po 25. letu že počas začnejo dobro propadat. Okoli 20 so najjaće, 25 je že … 30 je že pogreb, 40 ne obstaja.«
Po šokantnem odzivu voditelja, ki bi tu – in že mnogo prej, verjetno pred začetkom snemanja – moral ustaviti »debato«, se ta nadaljuje. »Če ti primerjaš recimo punco, ne vem, začne se razvijati pri 13, 14, 15, 16, 20, torej naj top, tam do 25 se še držijo,« nadaljuje nekdanji igralec v filmih Čefurji raus! in Šuplje priče. In če kaj, potem je naslednjih pet minut prava zlata jama za psihologe, predvsem moderne. V edem od trenutkov staranje moškega primerja z igrico Fortnite: »Kaj je boljše? Level 1 ali Level 100? Isto so leta, ti levelaš. Ne vsi! Večina, ki so normalni.«
Vse za oglede?
V zadnjih letih se je vzpostavil rek vse za oglede. Vsak poslušalec bo zase povedal, če mu nabor gostov (o tematiki tu ne moremo govoriti) ustreza. Osrednje rdeče niti ni, se pa zdi, da je nekaj zadnjih izbranih z željo po gostovem kiksu in posledični kontroverznosti, ki bo nastala. To pomeni javni diskurz, ki pomeni oglede, ki pomenijo več izpostavljenosti in kvazi-uspeha.
Urednik portala Student.si