Med pandemijo koronavirusa so veliko prometa izgubile lokalne prodajalne knjig, na njihov račun pa so svoj »biznis« še povečala spletna mesta kot so Amazon in Book Depository Predvsem prvega, ki proda okoli polovico vseh knjig po svetu in je v prvih mesecih pandemije ustvaril 30 milijard dobička, se lastniki prodajaln najbolj bojijo.
Na Otoku se vrstijo pozivi lastnikov prodajaln s knjigami, ki svoje kupce svarijo, naj tudi med pandemijo knjig ne kupujejo preko interneta. Na ta način so nekateri posamezniki (beri: Jeff Bezos, ki je samo minuli ponedeljek postal bogatejši za neverjetnih 11 milijard evrov) ustvarili enormne dobičke, medtem ko lokalne prodajalne počasi, a zanesljivo umirajo.
»Pozivamo vse ljubitelje branja, naj knjige še naprej kupujejo lokalno. Obiskujte svoje lokalne trgovine in čim manj kupujte prek velikih spletni strani in veletrgovcev. Njim je to dodaten vir bogatstva, nam pa odstotek od prodanih knjig predstavlja vir preživetja,« pravi Peter Brook, lastnik ene od tovrstnih prodajaln v severnem Londonu.
David Torrans iz Belfasta pa dodaja: »Zame bi bilo sanjsko, da bi vsi preklicali svoje Amazon Prime račune, a se zavedam, da to ni realno. Lahko pa bili knjižni molji nekoliko bolj potrpežljivi in počakali, da se prodajalne knjig odprejo povsod. Nič ne bo narobe, če boste na knjige še malce počakali, lahko pa na ta račun marsikdo izgubi službo.«
Amazon po statističnih podatkih iz leta 2019 sicer proda približno 50 odstkotkov vseh knjig v fizični obliki, medtem ko neodvisne lokalne trgovine prodajo le med šest in osem odstotkov vseh knjig. Še večji je Amazonov delež pri e-knjigah. Ta je leta 2018 znašal kar 83 odstotkov, do danes pa se je verjetno še povečal.
Junior novinar