Nove raziskave kažejo, da bi lahko nekatere govorice oziroma opravljanje med sodelavci na delovnem mestu zmanjšale verjetnost odhoda zaposlenih iz podjetja in posledično povečale učinkovitost organizacije.
Pozitivno opravljanje in negativno opravljanje
»Organizacije bi se morale zavedati vpliva pozitivnega opravljanja, saj je fluktuacija kadrov (odhajanje delavcev iz podjetja) lahko zelo pomemben dejavnik pri določanju uspešnosti organizacije,« je povedala Jinhee Moon, doktorska študentka na Fakulteti za menedžment Univerze Binghamton, ki je študijo izvedla z ekipo drugih raziskovalcev.
»Da bi zaposleni sodelovali pri pozitivnem govoričenju, bi morala organizacija z zaposlenimi dobro ravnati in tako pokazati da se zaveda, da lahko s svojim odnosom pokaže, da ji je mar za zaposlene.«
Nov pristop k raziskovanju opravljanja na delovnem mestu
Čeprav študije, povezane z govoricami ali opravljanjem na delovnem mestu niso nove, Moonino delo nadgrajuje prejšnje raziskave, saj raziskuje, kako lahko zaposleni, ki opravljajo, doživijo družbene koristi. Moonova je pred tem sodelovala pri študiji, ki se je ukvarjala s tem, zakaj ljudje sodelujejo pri spletkarjenju na delovnem mestu, nedavna raziskava pa je povezana z njeno lastno raziskovalno usmeritvijo na področju vodenja in se osredotoča na medosebne odnose in socialna omrežja.
V nedavni študiji je Moonova s sodelavci raziskovalci anketirala 338 zdravstvenih delavcev v Južni Koreji o pozitivnih in negativnih oblikah spletk na delovnem mestu, povezanih z njihovimi organizacijami in vodstvom. Nekatere postavke so se glasile:
»Na delovnem mestu se včasih pritožujem nad svojo organizacijo, ko je vodstvo odsotno.«
»Če menim, da vodstvo z mano ravna slabo, o tem spregovorim s sodelavci.«
»Včasih pohvalim sposobnosti svoje organizacije, ko je vodstvo odsotno.«
Ugotovitve so in niso presenetile
Moon je ugotovila, da je raziskava pokazala, da so govorice obravnavane kot bolj dragocene, kadar ljudje pozitivno govorijo o svojem vodstvu ali organizaciji. Zdravstveni delavci, ki so sodelovali v raziskavi, so izrazili večje zanimanje za informacije, ki bi jih lahko uporabili za izboljšanje ali ohranitev svojega organizacijskega statusa. Raziskava tudi ni pokazala nobene povezave med negativnimi govoricami in prisilno močjo na delovnem mestu, kar se je po Mooninih besedah izkazalo za nasprotno od pričakovanj raziskovalcev.
»Pričakovali smo, da če sodelujete v negativnih govoricah, morda poskušate izgledati vplivni ali nadzorujoči ali želite nekoga nadvladati, vendar nismo našli nobenih podpornih rezultatov,« je poročala Moon. »Če že, smo ugotovili, da ljudje te vrste govoric ne vrednotijo kot informacije in jih vidijo le kot odraz nekoga, ki se želi pritoževati. Če torej razmišljate o negativnih govoricah na delovnem mestu, si morda raje prihranite čas, saj za vas nimajo nobenega pozitivnega učinka.«
Aplikativnost novega znanja na delovnem mestu
Eden od najbolj koristnih vidikov raziskave je bil, da lahko sodelovanje v pozitivnih govoricah med sodelavci zmanjša možnost prostovoljne fluktuacije zaposlenih. Kar je nepopisnega pomena za organizacijo, saj so zaradi staranja prebivalstva vedno večje kadrovske težave, hkrati pa je na splošno vedno težje najti ustrezno delovno silo.
»Zelo težko je samo zapustiti službo, in če imate težave tam, kjer delate, morda želite sodelovati v pozitivnih klevetah s sodelavci in se pogovarjati o nekaterih znosnejših vidikih organizacije,« je dejala Moon. »Sčasoma vam to lahko pomaga pridobiti nekaj osebne moči. To je zelo priročen način za zmanjšanje negativnih čustev do lastnega delovnega mesta, kar vam lahko dolgoročno pomaga.«
Opravljanje na delovnem mestu je lahko izredno pozitivno in pomaga graditi odnose med zaposlenimi, kar je cilj vsakega »team buildinga«. Kar pomeni, da morajo podjetja bolj spodbujati osebje, da se med seboj spoznajo. Hkrati pa je odličen način, da se ljudje na delovnem mestu med seboj spoznajo in gradijo tesnejše medsebojne odnose, tako da skupaj rešujejo izzive in težave od katerih bodo vsi imeli koristi.
Novinar