V Franciji so sprejeli nov zakon, ki regulira, kaj se zgodi z denarjem, ki ga otroci »zaslužijo« s svojo medijsko prezenco. Vedno bolj so namreč v porastu tako imenovani kidfluencerji, ki so bili na to mesto večinoma postavljeni s strani staršev, velikokrat tudi proti svoji volji. Nekateri so v objavljanje na družbenih omrežjih prisiljeni, drugi še premladi, da bi vedeli, kaj se dogaja. Zato se je francoska vlada odločila, da sprejme zakon, ki bo reguliral to področje otroškega dela.
Francoski zakon proti izkoriščanju otrok na spletnih platformah je bil sprejet prejšnji teden. Z zakonom bo regulirano, kaj se zgodi z denarjem, ki ga »zasluži« otrok – denar bo moral po novem biti shranjen na otrokov bančni račun do 16. leta starosti. Prav tako bo moralo vsako podjetje, ki bo želelo »zaposliti« otroško zvezdo, pridobiti soglasje avtoritet in ne samo staršev.
Zakon prav tako predvideva, da je lahko vsaka vsebina, ki jo je otrok »ustvaril«, nekoč s spleta izbirsana, če otrok poda takšno željo.
Za koga pravzaprav velja nov zakon?
Zakon seveda ne velja za vsakega otroka, ki objavlja na družbenih omrežjih. V zakon so vključeni tisti otroci, ki opravljajo delo, ki bi lahko bilo klasificirano kot marketinško delo in ki prinaša dobiček. V to so vključene ocene igrač, tako imenovani pranki in razni arts & crafts videi.
Najbolje plačana zvezda YouTuba otrok
Leta 2019 je bil, po poročanju Forbesa, 8-letni Ryan Kaji najbolje plačan youtuber, ki je zaslužil kar 26 milijonov dolarjev. Kaji je zaslovel z ocenami igrač, njegovi videi pa dosegajo vrtoglavo število ogledov.
Novinar