Vsi vemo, kaj so vplivneži. Postali so del pop kulture, družbenih omrežij in našega vsakdanjega življenja. S svetom delijo svoj vsakdan in se na tak način povezujejo z ljudmi. Velikokrat je delo razumljeno kot objavljanje slik in zanimivih opisov, pravzaprav pa je veliko več kot samo to. Sami vplivneži so razumljeni kot lenuhi, ki zaslužijo z lahkoto, brez da bi za denar resno »garali«. Zato navajamo nekaj mitov (pa tudi resnic) o delu vplivnežev in pojasnjujemo, zakaj so veliko več kot samo stereotip.
Mit: vplivneži so lenuhi
Pogosta zmota o delu vplivnežev je, da to ni prava kariera. Površinsko lahko izgleda kot da samo uživajo, dobivajo brezplačne izdelke in objavljajo slike. Resnica pa je veliko bolj kompleksna. Tovrstno promoviranje, ustvarjanje in urejanje različnih objav vzame veliko časa in energije ter zahteva spretnost in vajo. Ustvarjalci morajo vsebino ustvarjati neprestano, ta mora privlačiti njihove sledilce in jih vključevati v njihov svet. Izpolnjevati morajo pogodbene pogoje in te pred podpisom tudi dobro preveriti.
Poleg tega ima večina vplivnežev dodatno službo. Sodeč po Forbes raziskavi, naj bi 39 % 18–24 letnih, 44 % 24–34 letnih in 22 % 45–52 letnih vplivnežev imelo sekundarno službo.
Mit: samo »mega« vplivneži so koristni
Še ena napačna predpostavka je, da imajo podjetja korist samo od največjih vplivnežev, vendar temu ni tako. V resnici obstaja veliko različnih tipov vplivnežev, ki so koristni na različne načine. Vsi ti raznoliki vplivneži se posvečajo različnim nišam in služijo različnim ciljem znotraj njihove skupnosti.
Vplivnež z 5000 sledilci lahko določenemu podjetju služi bolj kot tisti s 50 000 sledilci, saj ima lahko primernejše sledilce za določeno podjetje ali pa zna boljše prepričati večje število ljudi v nakup. Pomembnih je več dejavnikov in ne samo število sledilcev.
Mit: vplivneži se samo slikajo in obiskujejo dogodke
Na prvi pogled lahko tako izgleda. V zakulisju pa je strateško iskanje pravih znamk, ustvarjanje in urejanje slik za več različnih podjetij ter njihovo strateško objavljanje ob pravem času. Prav tako je pomembno, da stalno komunicirajo in se povezujejo s svojim občinstvom v sklopu lastne »znamke« ter da so istočasno čim pristnejši.
Tako morajo obvladovati več stvari hkrati in preživeti večino svojega časa na družbenih omrežjih, ki so pravzaprav njihova služba.
Mit/resnica: vplivneži prejemajo brezplačne izdelke na dnevni ravni
To je resnica za nekatere in medtem ko so brezplačni izdelki super, na žalost ne plačujejo položnic. Nekateri vplivneži strateško ciljajo na določene znamke, da lahko ustvarijo dovolj materiala in tako pritegnejo pozornost večjih znamk, s katerimi zares želijo sodelovati. Tako brezplačni izdelki niso nujno tako »luksuzni«, kot lahko izgledajo na prvi pogled.
Mit/resnica: znamke so tiste, ki kontaktirajo vplivneže za promocije
To je spet lahko resnica za nekatere, saj obstaja kar nekaj vplivnežev, ki neradi sami kontaktirajo znamke iz različnih razlogov – tega še niso počeli in ne vedo kako, imajo že tako veliko sodelovanj in ne potrebujejo novih, ali pa se enostavno preveč cenijo in menijo, da morajo znamke kontaktirati njih in ne obratno. Velika večina pa znamke kontaktira sama, saj če se določeno podjetje dobro poda k njihovemu profilu in interesom ter če želijo z njimi sodelovati že nekaj časa, ni razloga, da ne bi poskusili vzpostaviti povezavo.
Mit: vplivneži so plačani za vsako objavo
Verjetno so sanje vsakega posameznika, da bi bil plačan za vsako, še tako malo objavo na družbenih omrežjih, vendar je to daleč od resnice. Sicer obstaja nekaj srečnežev, ki zaslužijo tudi več tisoč evrov na objavo, vendar večina promovira znamko brezplačno v upanju, da s to razvije dober odnos, ki bo v prihodnosti morda vodil v sponzorirane objave.
Zato naslednjič, ko greš na Instagram, pomisli, koliko dela in energije gre v slike in videoposnetke vplivnežev. Njihov svet ni popoln, tako kot meni večina in kot lahko mogoče na videz izgleda. Konec koncev, Instagram ni realnost. Tako lahko cenimo prečudovito vsebino, ki jo ustvarjajo za nas in ne obsojamo dela ter življenja ljudi, ki jih ne poznamo.
Novinar