Keksi Domaćica so na Hrvaškem in na družbenih omrežjih razdelili javnost. Nova podoba priljubljenih piškotov naj bi bila po mnenju mnogih seksistična. Čeprav podjetje Kraš meni, da to ni njihov namen prenovljene podobe, se v njihovo smer premika kar nekaj hudih kritik. Kako so lahko navadni piškoti seksistični? Pa si poglejmo ta spodrsljaj, ki morda to sploh ni.
Seksistični napisi na novi embalaži Domaćice
Oblikovalski in oglaševalski Studio Sonda iz Istre, ki stoji za prenovljeno podobo Kraševe Domaćice, je klasiki dodala nekaj napisov. Prav te besede, ki so na novih embalažah zapisane zraven imena piškotov, so postale glavni vir pozornosti.
- Domaćica i prodavačica
- Domaćica i programerka
- Domaćica i menadžerica
- Domaćica i pravnica
- Domaćica i umjetnica
- Domaćica i medicinska sestra
V hrvaškem jeziku Domaćica pomeni tudi gospodinjo oziroma vodjo gospodinjstva, a je bila v splošni javnosti beseda veliko bolj poznana kot naziv piškotov. Ker je marketinški kampanji dodana tudi lojtrica #IjaSamDomacica (tudi jaz sem gospodinja op.p.), je zdaj jasen pomen same besede. Domaćica zdaj niso več piškoti, ampak so piškoti gospodinje?
Med najglasnejšimi kritiki marketinške kampanje je Facebook skupnost Seksizem naš vsakdanji (v originalu Seksizam naš svagdašnji). »Absolutno zgrešena kampanja. Ženske še naprej opravljajo veliko večino hišnih opravil, s takšnim sporočilom pa se to še slavi in spodbuja. Delaj v službi, delaj doma, lahko si, kar hočeš, gospodinja pa ostajaš za vedno,« so zapisali v objavi na Facebooku.
Kraš pravi, da ima kampanja svoj cilj, ki ga uresničuje
Podjetje Kraš, ki stoji za piškoti Domaćica, je že odgovorilo na kritike v zvezi s kampanjo. Za hrvaški spletni portal N1 so povedali: »Cilj naše nove kampanje Domaćica je dvigniti zavest javnosti o pomembnosti in kompleksnosti obveznosti, ki jih v gospodinjstvu najpogosteje prevzemajo ženske.«
Tako je bil del kampanje dodajanje številnih poklicev na embalažo keksov. Cilj? Spominjanje žensk, da so one tiste, ki po službi skrbijo za gospodinjstvo. Drugi del kampanje pa je izobraževanje mladih o hišnih opravilih oziroma bolj o delitvi hišnih opravil med vse člane gospodinjstva. Brez strahu, gre za omejeno izdajo, ki bi znala hitro poiti. Ne zaradi reklame, ampak zaradi okusa piškotov Domaćica.
Če sta avtorja nove podobe keksov povedala, da: »Domaćica ostaja blagovna znamka, to ime s ponosom nosi tudi na embalaži,« potem lahko rečemo, da je nova kampanja nekako v stilu izraza: »Ima pa vsaj srce na svojem mestu.« Brez dvoma pa je kampanja sprožila pogovore o tem, kako je družba napredovala pri pogledu na vlogo žensk v družbi, pa čeprav so za to zaslužni piškotki. Ob tem pa nedolžne kekse spremenila v simbol česarkoli že.
Urednik portala Student.si