V četrtek so osnovne šole prejele okrožnico ministrstva za izobraževanje, v kateri so bile navedene nove smernice preverjanja znanja in ocenjevanja med izobraževanjem na daljavo. Ministrstvo je šole pozvalo, naj v aprilu sicer že preverjajo znanje, a naj ga še ne ocenjujejo.
Ministrstvo učiteljem priporoča, naj posebno pozornost namenijo učencem z učnimi težavami, naj preverjanje ne bo preobsežno in naj se pri tem osredotočijo le na temeljne cilje učnega načrta in standarde znanja. Priporočajo tudi, naj učitelji znanje preverjajo z ustnimi in pisnimi odgovori, pri predmetih, kjer je to mogoče, pa naj znanje preverjajo z izdelki, izdelavo seminarskih nalog ali projektnimi nastopi.
Učitelji so tudi prejeli poziv, da za ocenjevanje na daljavo ni sprejemljiv urnik, po katerem poteka klasičen pouk, zato bodo v drugi polovici aprila prejeli tudi posodobljen pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja. Pri tem pa ministrstvo učitelje poziva še, naj bo gradivo, ki ga tedensko posredujejo učencem, vsaj od dva do trikrat manjšega obsega kot bi ga uporabili pri rednem pouku. Učiteljem tudi priporočajo, naj učencem ne nalagajo nalog, ki jih ne bi bili sposobni opraviti sami doma, prav tako pa naj jih ne obremenjujejo z nejasnimi in dolgimi navodili.
Kdo je torej kriv za preobremenjenost učiteljev in učencev?
A kljub priporočilom ministrstva, so nekateri učitelji in učenci še vedno preobremenjeni. Učenci naloge rešujejo po 10 ur na dan, še posebej pa so obremenjeni dijaki četrtih letnikov, ki se pripravljajo na maturo. Te poleg rednega dela za šolo čakajo seveda še priprave na maturo. Po izpovedi enega od dijakov četrtega letnika, naj bi za računalnikom preživel tudi 12 ur na dan, za šolo pa naj bi delal tudi po cele vikende. Dijak Gimnazije Ilirska Bistrica se je zaradi preobremenjenosti obrnil tudi na ravnatelja, ki pa je odvrnil, da je učna snov podana v primernem obsegu, na pripombo dijaka, da nekateri med seboj prepisujejo domače naloge, pa je odvrnil, da v tem ne vidi nikakršnega problema. Če torej učenci in dijaki učiteljem pravijo, da imajo prenatrpan urnik, učitelji pa glede tega ne morejo nič narediti, kdo je torej kriv za zmedo?
Po naših neuradnih informacijah naj bi pritisk na učitelje izvajali prav ravnatelji, ki se ne zavedajo obremenjenosti učencev in hočejo, da pouk poteka nemoteno in da se učni načrt izvede v popolnosti. A to žal v trenutnih kriznih razmerah ni mogoče. Naj znova opozorimo na razlike med učenci, ki se ne kažejo zgolj v vestnosti in koncentraciji, temveč tudi v domačih razmerah in možnostih opravljanja pouka na daljavo. Nima vsak možnosti sedeti 8 ur na dan za računalnikom in neodgovorno je razmišljanje, da bi učenci in dijaki takšen tempo morali vzdrževati.
Novinar