Balenciaga, popularna precenjena znamka visoke mode, poznana tudi kot izdelovalka neuporabnih modnih dodatkov, se je zapletla v nov škandal. Tokrat je bila obtožena namigovanja na otroško pornografijo in neprimernega oglaševanja.
Za namen promocije je Balenciaga 16. novembra na svoji spletni strani in družabnih omrežjih objavila dve fotografiji, ki sta bili kmalu prepoznani za izjemno sporni s strani več staršev. Na forumih in Twitterju so izražali svojo ogorčenost in gnus nad prikazovanjem otrok poleg njihovih novih izdelkov, ki prikazujejo igrače in elemente sadomazohizma v otroških rokah. Ljudje so se spraševali, kako so lahko taki oglasi dosegli javnost in se niso zdeli sporni nobenemu izmed mnogih sodelujočih v njihovi produkciji.
the brand “Balenciaga” just did a uh….. interesting… photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about ‘virtual child porn’
normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
Ni šlo zgolj za to, da so uporabljali predmete s fetišistično seksualno konotacijo. Nekateri kritiki so šli celo korak dalje ter podrobno raziskali predmete na fotografijah. S povečavo na mizi ležečih dokumentov so ugotovili, da se je eden izmed papirjev nanašal na ameriški primer vrhovnega sodišča iz leta 2008, ki je obravnaval ravno primere spletne otroške pornografije.
Kako je na obtožbe odgovorila Balenciaga
Podjetje je zaradi razvpitega škandala odstranilo fotografije ter izdalo uradno opravičilo, kot je to sedaj v navadi. Izjavili so, da fotografiji nista bili odobreni za oglaševalsko akcijo ter da dejanja odgovornih za to močno obsojajo in iščejo krivca. Zagotovili so nam, da so že začeli z novim usposabljanjem in izobraževanjem ter naznanili da se odpravljajo na »listening tour«, kjer bodo prisluhnili zagovorniškim skupinam, ki se ukvarjajo z zaščito otrok. Glede sodnega zapisa so trdili, da jim je bil priskrbljen iz zunanjih virov ter da prevzemajo popolno odgovornost za slab nadzor nad vsebino. Hkrati so vložili tožbo za 25 milijonov dolarjev proti podtjetju North Six in Nicholasu Des Jardis, saj so bili najeti za dizajniranje snemanja. Seveda pa ne gre na koncu tudi brez velike vsote denarja, ki so jo v ta namen donirali oziroma si z njim malce razkužili umazane roke.
View this post on Instagram
Glede na zgodovino Balenciage oziroma njene samopromocije se zdi to opravičilo privlečeno za lase in neumno, saj težko verjamemo, da je nekdo na skrivaj najel celotno ekipo in modele, posnel fotografije in jih meni nič tebi nič objavil na njihovih profilih. Njihova celotna objava kriči damage control in lahko si skoraj predstavljamo, kako nadležno jim je bilo skupaj spraviti nekaj puhlih besed in obljub brez konkretne vsebine, ki na kratko prevzamejo krivdo. Nato eno stran in pol poudarjajo, da so sedaj postali rešitelj zlorabljenih otrok sveta in da jih na njihovi misiji nič ne bo ustavilo. Da sodelujejo z brezimenskimi svetovnimi strokovnjaki in organizacijami in da se učijo o tem problemu, kot da do sedaj niso vedeli za njegov obstoj.
Odgovor na enem izmed YouTube videov o dani temi je izpostavil: »Bodimo iskreni; če so ljudje na YouTubu tako preračunljivi glede naslovnic njihovih videov, smo lahko prepričani, da so ljudje, ki prejemajo tako denarje za snemanje oglasnih kampanj, 100 % preračunljivi glede namernega postavljanja vseh elementov na sceno.«
Odzivi ostalih sodelavcev Balenciage
Oglasil se je tudi fotograf ene izmed fotografij ter izjavil, da je popolnoma brez krivde in da je imel zvezane roke, saj kot najeti sodelavec ne odloča o vsebini niti o modelih na snemanju. Kljub temu vidi, kaj fotografira in če se mu to zdi sporno, lahko izrazi svoje etične pomisleke in prekine sodelovanje, a izgleda, da na to ni pomislil. Ko obiščemo njegov Instagram profil, vidimo, da je Gabrielle Galimberti znan po dveh serijah fotografij; ena prikazuje prave ameriške patriote v osrčju njihovih zbirk pištol in pušk, druga pa otroke po svetu med svojimi najljubšimi igračami. Na nek način lahko opazimo podobnost s sporno fotografijo Balenciage, ki v osredje postavi otroka ter pred njega »igrače«.
View this post on Instagram
Na vlak viralnosti so skočile tudi nekatere slavne osebnosti, da bi izkoristile priložnost in se oprale krivde v tej nelagodni situaciji. Čeprav so z Balenciago sodelovali, jih je nova kampanja v sodelovanju z Adidasom tako presenetila in zgrozila, da so tudi sami začeli obsojati to milijonarsko korporacijo. Kanye West je poudarjal, da mnogi umetniki ob škandalu molčijo, kar zgolj kaže na to, da najbrž sodelujejo z Balenciago. Kim Kardashian pa je po večdnevni tišini izjavila: »Cenim, da je Balenciaga umaknila svojo promocijo ter izdala opravičilo. Po pogovoru z njimi verjamem, da razumejo resnost problema in da bodo primerno ukrepali, da se to nikoli ne ponovi«.
Za več podrobnosti o Balenciaga škandalu si oglej sledeči video.
Novinar