Italijansko ministrstvo za turizem je bilo deležno posmeha, ko je v promocijskem videu za Italijo uporabila posnetek iz Slovenije.
Naša zahodna soseda je v 9 milijonov evrov vredni kampanji za privabljanje turistov pripravilo promocijski video. 3-minutni video z naslovom »Open to Meraviglia« je hitro postal deležen negativne kritike. Pozorne oči gledalcev so namreč opazile, da so Italijani pri iskanju kadrov za promocijo lastne države zašli preveč vzhodno. Uporabili so namreč video mladih Slovencev, ki pijejo vino. Mediji so pojasnili: »Zagrizeni uporabniki interneta so odkrili, da se ta kraj nahaja v občini Kotar v Sloveniji, na steklenici vina na mizi pa je pritrjena etiketa vina Kotar.«
Venera ni najboljše izbrala lokacij snemanja
Ministrstvo za turizem je za glavno figuro izbralo Venero Sandra Botticellija (1445-1510), ki so ji dodali moderno preobleko. »Rojstvo Venere« je znano renesančno delo slikarja Botticellija, ki je oživelo s pomočjo umetne inteligence. Venera si obleče mini krilo in jeans jakno je pico in predstavlja glavne znamenitosti Italije. Pokaže nam na primer kolosej v Rimu in firenško katedralo. Očitno je v svojem navdušenju pokukala tudi k Slovencem in si z njimi na sončni terasi privoščila kozarec vina vinoteke Kotar.
Družbena omrežja so po objavi posnetka preplavili komentarji, ki so jih polnile reakcije jeznih Italijanov. Umetnostni zgodovinar Tommaso Montanari je dejal: »Ta oglasna kampanja je groteskna in nespodobna. To je samo zapravljanje denarja.« 9-milijonska kampanja je bila financirana iz davkoplačevalskega denarja. Podjetje Armando Tesla, ki je produciralo video, pa se na kritike še ni odzvalo.
Italijansko ministrstvo se zagovarja
Bolj odzivni so bili na italijanskem turističnem ministrstvu, ki je video naročilo. Ko je izbruhnila polemika, je ministrica za turizem Daniela Santanche, članica skrajno desne stranke Bratje Italije premierke Giorge Meloni: »Upodobitev Venere, kot vplivne osebe naj bi očarala mlade« in »strošek 9 milijonov evrov je skupni strošek, vključno s svetovno medijsko pozornostjo.«
Spodrsljaj Italijanov je že doživel svetovne razsežnosti, za kar se je zahvaliti socialnim omrežjem. In ker drži rek, v vsaki stvari je vedno nekaj dobrega, se lahko Italijanom zahvalimo, za izjemno – nenamerno – promocijo Slovenije.
Novinar
Ajoj, se delate norca iz Italijanov, sami pa ne ločite vzhoda od zahoda. In to naj bi bili današnji študenti….