Nov predlog za oblačila, pohištvo in pametne telefone, ki se prodajajo v Evropi. Ti bodo namreč morali biti v skladu z novimi pravili, ki jih je predlagala Evropska unija. Omenjene stvari morajo biti trajnejše in lažje popravljive.
Strategija je bila predstavljena v sredo in je namenjena izdelkom v vseh fazah uporabe, vključno z oblikovanjem, popravilom in recikliranjem. Cilj pobude je spodbuditi trg za trajnostno izdelane tekstilne izdelke.
Strategija bo ukrepala tudi proti podjetjem, ki zavajajo potrošnike z lažnimi okoljskimi trditvami oziroma greenwashingom. Proizvajalci bodo morali zagotoviti, da so njihova oblačila okolju prijazna in trpežna. Potrošniki pa bodo dobili več informacij o tem, kako lahko svoja oblačila ponovno uporabijo, popravijo in reciklirajo.
Iona Popescu iz okoljske nevladne organizacije Environmental Coalition on Standards je dejala, da so pravila namenjena uvedbi trajnejših izdelkov, ki jih je mogoče večkrat uporabiti in ne le nekajkrat obleči in nato zavreči. »Komisija želi z uvedbo pravil za tekstil, ki se uporablja na evropskem trgu, ustaviti hitro modo,« je dejala.
Po ocenah se reciklira manj kot 1 odstotek vseh oblačil na svetu. Po podatkih Evropske agencije za okolje ima uporaba oblačil v Evropi v povprečju četrti največji vpliv na okolje in podnebje, ki ga presegajo le hrana, stanovanja in promet. Za vsako osebo v Evropski uniji poraba tekstila zahteva devet kubičnih metrov vode, 400 kvadratnih metrov zemlje, 391 kilogramov surovin in povzroči približno 270 kilogramov ogljičnega odtisa.
Združeno kraljestvo
V Združenem kraljestvu so politiki pozvali vlado, naj spremeni zakonodajo in od trgovcev na drobno z modnimi oblačili zahteva, da upoštevajo okoljske standarde. Tamkajšnja vlada je leta 2019 zavrnila večino priporočil Odbora za okoljsko revizijo, vključno s tem, da bi proizvajalci oblačil plačevali za boljše zbiranje in recikliranje oblačil, vendar je tekstilne odpadke postavila za prednostno nalogo.
Tamara Cincik iz možganskega trusta za modno industrijo Fashion Roundtable je dejala, da bi lahko strategija za tekstil določila ton prihodnji zakonodaji zunaj EU. »Če se bodo pričakovanja blagovnih znamk v Združenem kraljestvu v primerjavi z EU razlikovala, bo to, upajmo, spodbudilo večja pričakovanja glede prihodnje zakonodaje Združenega kraljestva,« je dejala. »Zato je tako za blagovne znamke Združenega kraljestva kot za vlado tako pomembno, da so pozorni na to strategijo, saj Evropska unija ostaja naša največja in dejansko najbližja trgovinska partnerica za tekstilno in modno industrijo.«
O predlogih bosta zdaj razpravljala Svet in Evropski parlament.
Novinar