Primark, ki se je pred kratkim odprl tudi pri nas, je prava senzacija. Nekateri so navdušeni, drugi bolj zadržani, ker se očitno naša družba vse bolj zaveda problematike neurejenih delovnih razmer v državah tretjega sveta. Odkrivamo vam 8 razlogov za to, da lahko omenjeni trgovec ponuja izdelke po tako nizih cenah. Tebi pa prepuščamo odločitev o tem, ali ti Primarkova strategija ustreza in kam se boš odpravil na nakupovanje.
1. Dobavna veriga
Primark ponuja oblačila, medtem ko ostali ponudniki, kot npr. Zara, ponujajo modo. Primark torej ponuja oblačila kot blago, ki ima preprost dizajn in je iz poceni materialov, ki naj ne bi trajali dolgo. Nimajo ponavljajočih se kolekcij. Kar imajo na zalogi, to prodajajo in ta način delovanja niža stroške.
2. Nizki stroški najemnine
Primarkove trgovine so ponavadi locirane na obrobju večjih mest, urbaniziranih področij ipd., kar pomeni, da so stroški najemnin, ki jih plačujejo nižji.
3. Nizki oglaševalski stroški
Zelo redko se poslužujejo tiskanih, TV ali spletnih oglasov, zaradi česar vsekakor precej privarčujejo. Zanašajo pa se na govorice.
4. Izbira zaposlenih
V trgovinah in na blagajnah dela veliko tuje delovne sile, ki je poceni in ne zahteva veliko magementa.
5. Velike trgovine
V Evropi, kjer so trgovine z oblačili ponavadi manjše, so Primarkove prodajalne občutno večje kot konkurenčne. Z velikim volumnom prodanega zaslužijo več kakor z visoko maržo.
6. Tehnika supermarketa
Ponujajo ogromen nabor izdelkov in cene, ki so nižje kot konkurenčne. Vsota nizko cenovnega prodanega blaga, z dodatkom prodanih izdelkov z višjo ceno, Primarku prinaša dobiček.
7. Kakovost/cena
Razmerje med kakovostjo in ceno, ki jo ponujajo sploh ni slabo, kar prepriča veliko kupcev, celo cele družine.
8. Percepcija dobre kupčije
Z 20 evri lahko res kupimo več različnih izdelkov, ki izgledajo dobro. To vidimo kot dobro kupčijo, sploh v primerjavi z konkurenčnimi ponudniki.
Ta pozitivna izkušnja in percepcija stranke prepriča, da se v trgovino vračajo in da jo priporočijo svojim bližnjim. To imenujemo neuromarketing, ki v povezavi z nizkimi stroški tradicionalnih oblik oglaševanja predstavljajo pomemben del Primarkove marketinške strategije.
Novinarka in urednica revije Dijak 2019