Črni petek je pred vrati in trgovci že obljubljajo nore popuste. Neredki med njimi so znižane cen razširili kar na cel teden. Ne glede na to, ali si že strokovnjak letošnje ponudbe in popustov za črni petek, te bodo nekatera spodnja dejstva presenetila. Preden se podaš v lov za popusti si zato preberi nekaj zanimivih dejstev o »prazniku nakupovanja«.
Črni petek ni dan, ko je opravljenih največ nakupov
Dan, ki ga zaznamuje največ nakupov je kljub »Black Friday« popustom, sobota pred božičem. Kot kaže, večina med nami z nakupom daril zares odlaša do zadnjega trenutka!
Ime »Black Friday« je bilo prvič uporabljeno v Filadelfiji
Članek iz leta 2009, objavljen v reviji TIME magazine, navaja, da je bilo ime »Black Friday« prvič uporabljeno v 60-ih letih prejšnjega stoletja v filadelfijskih časopisih. Ime se je nanašalo na gromozanski naval množic v trgovine na dan po zahvalnem dnevu (Thanksgiving).
Izraz se je razširil v 90-ih
Izraz »Black Friday« je v širšo rabo prešel v devetdesetih letih. Nanašal se je na trgovce, ki so dosegli rentabilnost oziroma črno. Črno barvo tiska namreč, ki je bilo nasprotje rdeče, s katero so prvotno beležili izgube.
Mnoga največja znižanja sploh ne potekajo na črni petek
Kljub oglaševanju črnega petka kot dan največjih znižanj, številni izdelki najnižje cene sploh ne dosežejo na ta dan. Večina ugodnih akcij za elektroniko poteka že v začetku novembra. Nakup božičnega okrasja se statistično gledano najbolj splača 22. novembra. Povprečno znižanje na ta dan znaša 23 odstotkov. Za nakup igrač je najprimernejši dan pred zahvalnim dnevom. Veliko spletnih trgovin ponuja najboljše cene na zahvalni dan s povprečnim znižanjem 24 odstotkov. To še posebej velja za športno opremo in oblačila. Če bi rad tvegal, počakaj do konca nakupovalne sezone. Takrat določene izdelke oglašujejo po cenah, ki so 10 do 15 odstotkov nižje kot na črni petek.
Najbolj se splača nakup televizij, tabličnih računalnikov, naprav in nakita
Ugoden je tudi nakup knjig, glasbe in filmov, medtem ko je pohištvo najmanj znižano.
Dnevi med ameriškim zahvalnim dnem in kibernetskim ponedeljkom zajemajo 20 odstotkov vseh prazničnih spletnih nakupov
Črni petek oziroma Black Friday je vsako leto dan, ki sledi zahvalnemu dnevu. Ta poteka četrti četrtek v novembru. Črnemu petku nato takoj sledi še »kibernetski ponedeljek« (angleško Cyber Monday). Letos je torej zahvalni dan 24. novembra, črni petek 25. novembra in kibernetski ponedeljek 28. novembra.
Bolj privlačen od Disneylanda
Američani prek vikenda, ko poteka zahvalni dan, več časa namenijo nakupovanju kot obisku Disney-jevih parkov. Že zgolj Walmart privabi na zahvalni dan več kupcev, kot jih park Disneyworld na Floridi preko celega leta.
Nekateri trgovci niso navdušeni nad črnim petkom
Če te je dejstvo presenetilo, pomisli na vse zaposlene, ki bi zahvalni dan raje preživeli v družinskem krogu. V preteklosti so ti že protestirali za višje plače in prost zahvalni dan. Nekateri trgovci so kot odgovor na nezadovoljstvo zaposlenih svoja vrata na zahvalni dan zaprli. To so med drugim Costco, Game Stop, Barnes & Noble in Nordstorm.
Vse akcije se ne splačajo
Naj te oglasi ne zavedejo. 14 odstotkov izdelkov ima cene na črni petek primerljive z običajnimi cenami. 17 odstotkov izdelkov v trgovinah je na črni petek celo dražjih, kot jih najdeš na Amazonu.
Pižame so med najbolj prodajanimi artikli
Ko pomisliš na črni petek, morda pomisliš na znižano elektroniko, naprave in obutev. Seveda tudi na oblačila, a obstaja precejšnja verjetnost, da ti na misel ne pride ravno pižama. Zanimivo pa je, da so ravno pižame med najbolj prodajanimi artikli na črni petek. So tako priljubljene, da jih ponekod na črni petek celo zmanjka. Med najbolje prodajanimi artikli na črni petek so tudi drugi nizkocenovni izdelki in osnovni izdelki, ki jih potrebujejo gospodinjstva.
Novinar