Imaš prav: Začela se je kampanja o pravicah mladih potrošnikov

Na današnji novinarski konferenci v Hiši EU v Ljubljani je bila slovenski javnosti predstavljena kampanja Imaš prav, ki potrošnike seznanja s pravicami, ki jih imajo v Evropski uniji.

Kampanjo je zasnoval Generalni direktorat za pravosodje in potrošnike pri Evropski komisiji in bo potekala v 10 izbranih članicah državah EU, tudi v Sloveniji.

Vsakdo ima rad prav. Toda, ko gre za potrošniške spore, smo lahko potrošniki o svojem prav prepričani le, če poznamo pravice potrošnikov v EU. Od turističnih paketov, vračila, popravila ali zamenjave izdelka, poštenih pogodbenih pogojev ter verodostojnega oglaševanja. Pravice, ki jih zagotavlja EU, vam omogočajo, da ste kot potrošniki zadovoljni in varni.

Novinarska konferenca Imaš prav

Vodja Predstavništva Evropske komisije v Republiki Sloveniji, dr. Zoran Stančič, je na novinarski konferenci spomnil, da »nam EU zagotavlja določene potrošniške pravice ter visoko stopnjo zaščite in pomoči povsod v Uniji. Evropska zakonodaja nas varuje pred nezakonitimi ali nepoštenimi poslovnimi praksami; varnost ter pravice potrošnikov so pomemben del vseh politik Evropske unije.«

Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije je ob tej priložnosti izpostavila: »Poznavanje pravic potrošnikov je ključno, če jih potrošniki želijo suvereno in učinkovito uveljavljati. Zato je cilj tokratne kampanje EU potrošnike seznaniti z njihovimi potrošniškimi pravicami in jih informirati, kako naj ukrepajo, ko so te pravice kršene, ter jih vzpodbuditi v aktivne potrošnike oziroma državljane, ki znajo svoje pravice uveljaviti.« Breda Kutin je hkrati poudarila, kako pomemben je za potrošnike kakovosten in predvsem verodostojen vir informacij, ko se znajdejo v zadregi, ali so njihove pravice kršene oz. kako učinkovito ukrepati v primeru kršitev.

Damijan Nacevski, Agencija ODMEV, predstavnik izvajalca kampanje v Sloveniji je predstavil vizualno podobo kampanje in predviden potek izvajanja aktivnosti. »Kampanja Imaš prav bo v Sloveniji potekala med julijem 2019 in marcem 2020. Izbrane teme kampanje na nivoju EU so: odstop od pogodbe – vračilo kupnine v 14 dneh v primeru nakupa preko spleta, popravilo ali zamenjava izdelka, verodostojno oglaševanje, poštene pogodbe, varnost izdelkov, turistični paketi, zamenjava banke.

V Sloveniji pa so bile za ključne teme kampanje izbrane tri, in sicer: turistični paketi, pravica do odstopa od pogodbe v 14 dneh pri spletnih nakupih ter popravilo ali zamenjava izdelka.«

Prva pravica, ki jo bomo predstavili potrošnikom v Sloveniji, se nanaša na turistične pakete. Ta pravica potrošnikom zagotavlja, da lahko za vsako obdobje, v katerem je obstajala neskladnost s pogodbo, zahtevajo ustrezno znižanje cene. Od pogodbe lahko sicer odstopijo le, če organizator ne odpravi neskladnosti, ki znatno vplivajo na izvedbo potovanja. Če storitve niso bile izvedene ali če so bile izvedene nekakovostno, imajo potrošniki pravico tudi do povrnitve nastale škode. V primeru znatnih neskladnosti lahko zahtevajo tudi plačilo odškodnine zaradi pokvarjenih počitnic.

Predstavnik Agencije ODMEV je tako pojasnil, da bo »v okviru obveščanja mladim potrošnikom med drugim na voljo tudi informacija, da organizator lahko zviša ceno potovanja samo v izrecno določenih situacijah (rast cen goriva, zvišanje davkov tretjih strani ali spremembe menjalniških tečajev). V omenjenih primerih, če zvišanje cene presega 8 % dogovorjene cene turističnega paketa, imajo potrošniki pravico do prekinitve pogodbe brez plačila stroškov odstopnine.«

Izbrana ciljna skupina kampanje so mladi med 18 in 35 letom, s tem v mislih so bili izbrani tudi komunikacijski kanali, ki vključujejo objave na družbenih omrežjih. Tako je predvideno sodelovanje s slovenskimi vplivneži, ki nagovarjajo izbrano ciljno občinstvo.

Kot predstavnica vplivnežev (Influencerjev) s socialnih omrežij, ki bodo predstavljali obraze kampanje, se je novinarske konference udeležila blogerka Lara Koren Nastran (www.romeojulijaandco.com), ki se ji kampanja zdi »ne samo zanimiva za njene sledilce in mlade nasploh, temveč tudi izjemno pomembna saj mladi večinoma ne poznajo svojih pravic, posledično pa tudi ne znajo reševati težav, s katerimi se soočajo kot potrošniki«. Izrazila je tudi upanje, da bodo »zgodbe, ki jih bomo ustvarili in delili slovenski vplivneži pomagale pri ozaveščanju mladih potrošnikov«.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.