Kot se za vsak mednarodni kongres spodobi, je tudi PR Beat s sloganom Going far with PR potekal v slogu pridobivanja novih znanj, druženja študentov iz različnih držav in norih zabav do poznih jutranjih ur.
Kongres PRIME (Zveza evropskih študentov PR in komuniciranja) je na vseh udeležencih pustil nepozabne vtise – še dolgo se ga bomo spominjali z nasmeškom na obrazu.
PR Beat, mednarodni študentski kongres o odnosih z javnostmi, je organizirala Študentska sekcija Slovenskega društva za odnose z javnostmi (ŠS PRSS). Potekal je med 5. in 10. oktobrom 2009 v Ljubljani in na Primorskem, udeležili pa smo se ga študentje odnosov z javnostmi in komunikacij iz Španije, Italije, Romunije, Nemčije, Hrvaške in Slovenije. Udeležencem smo želeli približati slovensko prakso odnosov z javnostmi v različnih panogah, deliti izkušnje, spoznati nove trende in komuniciranje v času krize.
Tako so svoje znanje z udeleženci kongresa PR Beat delili priznani strokovnjaki za odnose z javnostmi. Med njimi sta bili Jadranka Jezeršek Turnes in Cica Gajić, ki sta pripravili zanimivo delavnico o trendih in izzivih v odnosih z javnostmi. S postopki in različnimi aktivnostmi v Protokolu Republike Slovenije pa nas je seznanila Zdenka Simčič.
V okviru kongresa pa smo se ustavili tudi v nekaterih večjih podjetjih, ki delujejo na slovenskem trgu. Tako smo obiskali Lek, kjer nas je sprejela Katarina Klemenc Dinjaški, luksuzni hotel Kempinski Palace in njihovo PR strokovnjakinjo Ano Golob, Luko Koper, kjer nam je predaval Sebastjan Šik in Petrol, kjer sta nas sprejela Aleksander Salkič in Žiga Fišer. Ti strokovnjaki so nam pripravili posebne predstavitve o njihovih vsakodnevnih dejavnostih, posebnostih delovanja odnosov z javnostmi v specifični gospodarski panogi, izzivih, s katerimi se na delovnem mestu srečujejo, posebnostih komunikacije s slovenskimi javnostmi, družbeni odgovornosti podjetij, promocijskih in marketinških aktivnostih in še marsičem. Skozi prezentacije smo udeleženci kongresa dobili odličen vpogled v delovanje odnosov z javnostmi v praksi in znanje, ki ga bomo tudi sami lahko uporabili, ko bomo iskali zaposlitev. Tak tip pridobivanja znanja »iz prve roke« pa je tudi odlično dopolnilo teoretičnemu znanju, ki ga študentje dobimo na fakultetah.
V okviru kongresa smo organizatorji PR Beata poseben dan namenili tudi oglaševalskemu festivalu Zlati boben, ki je letos prvič en dan posvetil stroki odnosov z javnostmi. Tako smo si ob pomoči mednarodno priznanih piarovcev, zbranih na ‘bobnu’, nabirali še kako potrebna praktična znanja in se poučili o novostih v stroki. Zvečer pa smo se udeležili svečane podelitve nagrad PR Premiere in se srečali tudi z nekaterimi pomembnejšimi oglaševalskimi guruji ter strokovnjaki iz stroke komuniciranja.
V okviru Zlatega bobna so bili letos prvič razglašeni tudi rezultati študentskega natečaja na temo »What is PR?«, ki je potekal v soorganizaciji Študentske sekcije PRSS. Tekmovalci so na omenjeno temo prispevali krajše videoposnetke, žirija pa je nagradila najbolj izvirne. Tako je zmagovalec natečaja postal študent ljubljanske Ekonomske fakultete Pavel Terzič, ki je prejel šolnino za podiplomski študij korporativnih komunikacij na prestižni švicarski univerzi Lugano v višini 8.000 SFR. Med nagrajenci pa je bil tudi eden izmed udeležencev našega kongresa – tretje mesto je namreč zasedel romunski študent Silviu Adrian Chivereanu skupaj s sotekmovalko Ioano Irino Ceapo.
Ob vsem pridobivanju novih znanj in veščin s področja komuniciranja pa nismo pozabili na zabavo. Takšno in drugačno. Tako smo se vsak večer sprostili ob različnih tematskih zabavah, najboljša zabava pa je bil že tradicionalen nacionalen večer, saj smo skozi zabavne igre predstavljali značilnosti svojih domovin.
Takšnih nepozabnih druženj in izobraževanj doma in v tujini bo v letošnjem študijskem letu še kar nekaj. Prideš zraven tudi ti?
Teja Rajšp
Študentska sekcija Slovenskega društva za odnose z javnostmi