Sever Nemčije se prve septembrske dni spremeni v pravo mravljišče. Pa ne le zaradi osnovnošolcev in dijakov, ki se vračajo v šolske klopi, pridna delovna sila pa na delovna mesta. Glavni magnet množice je zadnjih par let berlinsko sejmišče, kjer se v že omenjenem terminu odvija sejem zabavne elektronike IFA. Letošnji dogodek, opremljen kakopak z letnico 2007, je zabeležil kar 235.000 obiskovalcev. Številka priča, da je bila vse dni na sejmišču velika gneča, kar je še posebej veljalo za soboto in nedeljo, ki sta tradicionalno najbolj obiskana dneva.
Obiskovalci pa so imeli kaj videti. Na sejmu IFA je namreč letos svoje izdelke in rešitve predstavljalo kar 1.212 razstavljavcev (od tega 733 tujih) iz 32 držav, kar je absolutni rekord sejma, najvišjo številko pa je sejem dosegel tudi po površini razstavnih prostorov – skoraj 104.000 m2. Sprehod (krog) skozi vse hale je dolg spoštljive 4 kilometre! Berlinsko sejmišče očitno pozna recept, kako privabiti širše množice. Eden od ključnih elementov pa so gotovo tudi cene vstopnic, ki so zelo ugodne.
Kaj smo videli, povprašate. Zaslone. Veliko zaslonov. Majhnih, srednjih, velikih, ogromnih. Zvečine visoke ločljivosti in polne visoke ločljivosti (zapomnite si oznako Full HD, po domače “full hudo”). Dobesedno pa nas je šokiral podatek o številu različnih blagovnih znamk televizorjev na tekoče kristale. Kaj menite, koliko jih je na svetu? 30, 50, 100? Nak, celih 264 in številne med njimi smo lahko videli tudi na IFI. Za dobro stotino njih pa bi verjetno morali obiskati še sejem Computex Taipei. Sicer pa velja segment LCD-televizorjev za enega najzahtevnejših ta hip (se čudite?) in si analitiki v svojih napovedih niti malo niso enotni. A eno je gotovo, vsi ne bodo preživeli in pričakovati je, da bomo v prihodnjih nekaj letih vsako leto izgubili med 50 in 60 blagovnih znamk, dokler jih ne bo le toliko tudi še ostalo. Tako vsaj menijo strokovnjaki.
Edini pravi preblisk televizije prihodnosti (če izvzamemo vse IP TV in SAT TV kvazi rešitve) so imeli pri Fraunhoferjevem inštitutu HHI. Gre za 3D-televizijo, zaslon, ki projicira 3D-podobe znotraj prostora. Posebnost rešitve je v tem, da za ogled v tretji dimenziji ne potrebuje nobenih dodatnih pripomočkov, kot so npr. zrcalca. Sistem namreč elektronsko spremlja trenutni položaj gledalca in mu ustrezno prilagodi prikaz podob za popolno 3D-izkušnjo. Po besedah odgovornih je tehnologija že na voljo, a jo zaradi križanja interesov (beri: lenih velikanov, ki predobro služijo z obstoječimi rešitvami) v naših dnevnih sobah ni za pričakovati vsaj desetletje, če ne celo dve. Tudi zato, ker v TV ponavadi ne zre zgolj en par oči.
Nadaljujemo z glasbo oziroma napravami, povezanimi z zvokom. Velikani so seveda razgrajali z več sto- in tisočvatnimi sistemi, spet drugi so stavili na dizajn. Eni na kapljice, drugi na krogle. Na področju prenosnih glasbenih predvajalnikov pa je očitno vse odločeno. iPod je zmlel konkurenco. Na sejmu namreč skoraj ni bilo kotička, kjer se ne bi bohotil napis “Made for iPod”, ki je oznanjal, da je ta in drugi pripomoček združljiv z jabolčnimi predvajalniki. Slušalke, zvočniki, takšna in drugačna oprema, vse se pokorava družini iPod. Proizvajalce gre seveda razumeti – za tako početje imajo namreč več kot 100 milijonov razlogov. Konkurenca sicer ni vrgla puške v koruzo, a kaj ko Microsoftov Zune, SanDiskov Sansa in Creativova četica mp3-predvajalnikov skupaj ne dosegajo prodajnih številk čudeža iz Cupertina.
Veliko prahu na sejmišču je dvigala zdaj že odprta bitka med taboroma Blu-ray in HD-DVD ploščkov. V oči nam je padla tudi predvsem nova ponudba oblačil, prirejenih različnim elektronskim pripomočkom. Sodobne jakne in hlače, namenjene mladeži, morajo namreč imeti všitih vse več žepov za takšne in drugačne predvajalnike, luknje za slušalke (ali pa kar vgrajene v kapuco) in podobne rešitve. Lepo, da se tudi tekstilna industrija tako hitro prilagaja trendom. Zelo smo se navduševali tudi nad usnjenimi poslovnimi torbami, ki so na zunanjem delu opremljene s sončnimi celicami, ki preko ustreznih pretvornikov dovajajo električno energijo vašemu predvajalniku ali prenosniku.