V vsakem večjem slovenskem mestu je vsaj ena McDonald’sova restavracija. Že lep čas so v njihovi ponudbi burgerji z yuzu omako, kar zna zmesti marsikaterega kulinarično nezahtevnega jedca. Kaj je yuzu in zakaj je tako blazno popularen?
Limoni podoben citrus, ki izvira iz Japonske
Yuzu je sadež, ki je nastal s križanjem dveh različnih citrusov. Še najbolj je podoben limoni. Izvira iz Koreje in Kitajske, a je njegov tržni potencial s pridom izkoristila Japonska. Danes je japonska največji proizvajalec, pa tudi potrošnik tega sadeža. V Evropi je vodilni izvoznik Španija.
Ko slišimo za yuzu, ga pogosto spremlja kvalifikator »superživilo«, predvsem zaradi visoke vsebnosti vitamina C (trikrat več kot v limoni) in lupine, bogate s pektinom in fitokemikalijami. Yuzu je tudi vir vitamina B, fosforja, provitamina A, kalija in kalcija.
Uporablja se tudi v kozmetični industriji, predvsem izdelkih za nego kože in parfumih.
Trend, ki ne bo nadomestil limon
Yuzu se lahko za izredno priljubljenost zahvali izvrstnemu marketingu, ki je njegov malenkost kompleksnejši okus uspešno uveljavil v svetu kulinarike. Razen tega, da uspeva v nekoliko hladnejših podnebnih razmerah, nima večje prednosti pred limono. Sadež je manjši, ima več semen in nudi manj soka. Najverjetneje bomo jedi z yuzu okusom še lahko naročali v restavracijah in lokalih, doma pa nikakor ne bo zamenjal limon.
Novinar