Navdušenje nad ugodno kupčijo v času znižanj ob črnem petku znajo hitro izpodriniti pomisleki. Na srečo nam Evropska unija omogoča, da večino izdelkov, kupljenih prek spleta, vrnemo v 14 dneh. A ta pravica ne zajema vseh izdelkov. Na kaj moraš biti pozoren?
Kakšni so pogoji uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe?
Pravica odstopa od pogodbe je namenjena zaščiti potrošnika pred prodajnimi taktikami, ki se zanašajo na pritisk. Je neke vrste varovalo pred prenagljenimi nakupi. Kdaj pride v poštev?
- Velja samo za nakupe na daljavo: Čeprav nekatere trgovine omogočajo vračilo brezhibnih izdelkov, kupljenih v fizičnih prostorih, pravica do odstopa zajema le nakupe prek spleta, po telefonu ali pošti.
- 14-dnevni rok: Za uveljavljanje pravice je treba prodajalca o odločitvi obvestiti v dveh tednih od prejema blaga. Po obvestilu imaš na voljo še 14 dni, da blago (v dobrem stanju) vrneš.
- Shrani dokazilo: Prodajalca lahko obvestiš preprosto z elektronskim sporočilom, ki ga je dobro shraniti. Preveri posebne pogoje za vračilo – nekatere trgovine imajo sistem vnaprej pripravljenih nalepk za vračilo.
- Stroški pošiljanja: Stroške pošiljanja pri vračilu navadno krije potrošnik, če se prodajalec ne odloči drugače. Preveri pravila trgovine glede vračil.
Kateri izdelki niso vključeni?
Pravica do odstopa od pogodbe ne velja za po naročilu izdelane izdelke, odprte zdravstvene in higienske izdelke, digitalne vsebine in vstopnice za dogodke/rezervacije (ali druge časovno vezane storitve).
Izdelek lahko vrneš tudi po 14 dneh
A le v primeru, da ima napako. Po zakonodaji EU si upravičen do popravila, zamenjave ali vračila kupnine. Pri uveljavljanju te pravice je treba vztrajati, saj se lahko zgodi, da jih trgovine zaradi popustov ne bodo hotele priznati.
Novinar