Prekletstvo Valburge, komedija in groza z lokalnim okusom (#ocena)

Foto: on TMDB

Odštevanje do najgrozovitejše noči v letu, 31. oktobra, nadaljujemo z ogledom še ene slovenske grozljivke, režiserja Tomaža Gorkiča. Prekletstvo Valburge (2019) je film, ki uspešno združuje elemente črne komedije, grozljivke in trilerja, kar ga postavlja v posebni žanrski spekter slovenskega filma.

Gorkič, ki se je pred tem proslavil s krvavo grozljivko Idila (2015), tudi tokrat izkoristi svojo sposobnost združevanja lokalne folklore in vizualno atraktivne groze. Rezultat je izdelek, ki je enako absurden kot srhljiv, in ki v slovensko kinematografijo prinaša svež veter.

Zgodba o prevari, ki se hitro sprevrže v nočno moro

Film se vrti okoli bratov Bojana (Jurij Drevenšek) in Marjana (Marko Mandić), ki si želita zaslužiti s prevaro turistov. Organizirata fiktivno vodenje po gradu Valburga, kjer naj bi turisti doživeli »mračne« zgodovinske zgodbe. V resnici grad nima nobenih posebnih zgodovinskih zanimivosti, kar pa brata prikrijeta z izmišljotinami. Njuni gostje, ki prihajajo iz različnih delov Evrope, so adrenalinski odvisneži, željni grozljivih doživetij. A kmalu se izkaže, da se v gradu skrivajo resnične nevarnosti, in turisti postanejo ujetniki grozljivih in nasilnih dogodkov.

Komedija in groza z lokalnim okusom

Prekletstvo Valburge je film, ki se brez težav sprehaja med različnimi žanri. Na eni strani je komedija, ki temelji na stereotipih, absurdnih situacijah in značilno slovenskem humorju, ki se velikokrat posmehuje domači majhnosti in malomeščanstvu. Na drugi strani pa Gorkič stopnjuje napetost in vzdušje z elementi grozljivke, kjer kri, nasilje in grotesknost postanejo osrednji del zgodbe.

Film je občasno grotesken do mere, da morda ne bo všeč vsakemu gledalcu. Vendar pa ravno ta drzna kombinacija zagotavlja svežino in filmu pridoda izstopajočo se noto. Filmska zgodba pogosto prestopi mejo med komičnim in grozljivim, kar gledalca nenehno drži v napetosti. Gorkič pri tem uporabi številne klišeje grozljivk, a jih spreobrne v humor, kar daje filmu unikaten ton.

Prekletstvo Valburge.
Film ni za vsakogar, bo pa znal navdušiti žanrsko specifičnega gledalca. Foto: on TMDB

Drzne igralske stvaritve

Igralska zasedba je eden ključnih elementov, zaradi katerih film deluje. Jurij Drevenšek in Marko Mandić kot brata Bojan in Marjan izstopata s svojo prepričljivo kemijo in komično usklajenostjo. Njuna lika sta neizmerno simpatična v svoji nesposobnosti in lakomnosti, kar ju postavi v središče filma. Prav njuna prizadevanja, da se izmakneta posledicam lastnih dejanj, ustvarjata mnoge komične situacije.

Stranske vloge, predvsem tujci, kot so nemški turisti, francoski »backpackerji« in drugi, prinesejo raznolikost in prispevajo k večplastnosti filma. Vsak od teh likov je stereotipiziran, kar pa služi komičnemu učinku in daje filmu še dodatno dinamiko.

Prekletsvo Valburge.
Tanja Ribič in Jonas Žnidaršič v vlogi obiskovalcev gradu. Foto: on TMDB

Vpliv lokalne folklore

Prekletstvo Valburge.
Foto: on TMDB

Gorkič mojstrsko izkoristi lokalno okolje in legende, kar doda filmu posebno mistično noto. Grad Valburga postane samostojen lik – temačno, skorajda mitološko prizorišče, ki s svojimi starimi hodniki in skritimi prostori ustvarja občutek nenehne nevarnosti. Film se igra z idejo, da za vsakim ovinkom čaka nekaj strašljivega, kar stopnjuje občutek tesnobe.

Poleg vizualne podobe je vredno omeniti tudi zvočno kuliso. Glasba in zvočni efekti so skrbno izbrani, da ustvarjajo dramatično vzdušje, še posebej v ključnih prizorih, kjer napetost narašča. To gledalca dodatno vplete v dogajanje in ga potegne v temačen svet filma.

Gorkič s Prekletstvom Valburge postavi mejnik v slovenskem žanrskem filmu. Slovenski film je pogosto zaznamovan z realističnimi dramami, a film dokazuje, da je mogoče ustvariti tudi uspešen hibrid grozljivke in komedije. Film izstopa prav zaradi svoje nekonvencionalnosti, saj presega tradicionalne okvire, ki so običajni za slovensko kinematografijo.

Izbira, vredna noči čarovnic?

Prekletstvo Valburge je film, ki bo zagotovo pritegnil ljubitelje žanrskih filmov, še posebej tiste, ki uživajo v mešanici komedije in groze. Tomaž Gorkič s svojim značilnim stilom in uporabo lokalnih elementov ustvari izkušnjo, ki je edinstvena za slovensko filmsko pokrajino. Čeprav film morda ne bo všeč širšemu občinstvu, bo prav zaradi svoje drznosti in svežine nedvomno našel kultni status med ljubitelji žanra.

PREKLETSTVO VALBURGE (2019) trailer

Prejšnji članekTako ljudje pirsinge povezujejo s privlačnostjo in inteligenco

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.