Pestra filmska jesen tudi v znamenju 27. Festivala slovenskega filma Portorož

FSF
Foto: on FSF

Konec oktobra je že tradicionalno čas za Festival slovenskega filma Portorož, ki bo letos potekal med 22. in 27. oktobrom na več lokacijah v Portorožu. Ponovno bomo lahko spremljali najnovejše filmske stvaritve iz bogate bere domače filmske produkcije.

V Tekmovalni program se je uvrstilo 72 filmov, v Pregledni program še dodatnih 27, en celovečerni film pa bomo lahko spremljali tudi v Posebnem programu. Posebna noviteta letošnje edicije je tudi dejstvo, da bo festival uradno odprl dokumentarni in ne igrani film, kot je bilo to v navadi. Otvoritev bo pripadla dokumentarcu Maje Doroteje Prelog z naslovom Cent’anni.

Zgodovina festivala

Festival slovenskega filma Portorož je pregled nove slovenske avdiovizualne produkcije, ki se zaključi s podelitvijo nagrad za najvidnejše dosežke in najbolj izstopajoče ustvarjalce. Današnji festival je naslednik v sedemdesetih letih 20. stoletja ustanovljenega Tedna domačega filma v Celju, ki se je po osamosvojitvi preimenoval v Slovenski filmski maraton in se preselil v Portorož. Že naslednje leto je prevzel naziv Festival slovenskega filma, leta 2021 pa je bila temu imenu dodana še geografska oznaka Portorož.

FSF
Letošnjo edicijo festivala bo otvoril dokuemntarni film Maje Doroteje Prelog Cent’anni. Foto: on FSF

Tudi letos bodo podeljevali nagrade vesna za najboljše filme

Festivalska nagrada vesna simbolizira priljubljenost junakinje iz legendarnega istoimenskega filma, ki ga je leta 1955 režiral František Čap. Češki režiser danes predstavlja enega od stebrov zgodovine slovenskega filma in je svetel primer evropske kulturne povezanosti in odprtosti slovenske filmske produkcije. Festival slovenskega filma Portorož povezuje nove pristope mlade generacije avtorjev z izročilom velikih imen slovenske filmske zgodovine, ki je vse bolj povezana z evropsko filmsko ustvarjalnostjo.

V letošnji Tekmovalni program se je uvrstilo 72 filmov, ki se bodo potegovali za nagrade vesna, še 27 filmov pa bomo prikazali v okviru Preglednega programa. Nataša Bučar je ob tem povedala: »Tekmovalni program letošnjega FSF Portorož odraža tudi to, da z javno podporo v Sloveniji nastajajo tudi filmi z bolj komunikativno vsebino, predvsem taki, ki so namenjeni otrokom in mladini,« in dodala: »Veseli me, da je Vlada RS za prihodnji leti filmskemu ustvarjanju namenila bistveno višja sredstva, kar nam bo omogočilo ustvariti boljše pogoje za filmsko ustvarjanje, predvsem višjo finančno podporo na posamezen filmski projekt. Po številu filmskih projektov smo v zadnjih letih namreč dosegli trenutne produkcijske kapacitete v Sloveniji, ob tem pa nismo uspeli znatno povečati filmskih proračunov. Napovedano povišanje nam bo to omogočilo.«

Nataša Bučar
Nataša Bučar. Foto: on FSF

Nagrada za življenjsko delo na področju filmske ustvarjalnosti kostumografinji Zdenki Makuc

Kot vsako leto bodo tudi na 27. FSF Portorož podelili nagrado za življenjsko delo na področju filmske ustvarjalnosti, nagrado Milke in Metoda Badjure, ki jo letos prejme kostumografinja Zvonka Makuc.

Nagrajenko oz. nagrajenca vsako leto izbere strokovna komisija, ki jo Slovenski filmski center oblikuje glede na priporočila širše strokovne javnosti. Člani komisije za nagrado Badjurovih v letu 2024 so bili Lija Pogačnik, Špela Čadež, Sonja Prosenc, Andrej Košak in Milena Zupančič. Nagrada bo podeljena na slavnostnem odprtju 27. FSF Portorož, v torek, 22. oktobra, v Glavni dvorani Avditorija Portorož.

Zdenka Makuc
Kostumografinja Zdenka Makuc je ustvarila kostumografije za številne slovenske in mednarodne žanrsko različne celovečerne filme, med katerimi se mnogi ponašajo z nagradami filmskih festivalov. Foto: on FSF

Letošnja novost tudi novo prizorišče Magazin Grando

FSF Portorož bo tokrat že četrtič potekal pod direktorsko taktirko filmskega in televizijskega scenarista in režiserja Bojana Labovića. Festival se bo odvijal na dveh prizoriščih: v Avditoriju Portorož in letos prvič v Magazinu Grando. Magazin Grando je nova lokacija in bo nadomestil Razstavišče Monfort, ki se nahaja v sosednji stavbi in ima novo namembnost. Magazin Grando je povsem enakovredno prizorišče Monfortu in prav tako ponuja v uporabo dve dvorani – ena bo namenjena filmskim projekcijam in druga festivalskim druženjem.

Za prehajanje med prizoriščema priporočamo uporabo redne avtobusne linije Portorož–Piran. Obiskovalce vabijo tudi na večerna Festivalska druženja, ki bodo potekala od srede do sobote v Magazinu Grando. Pripravljajo serijo DJ-večerov, namenjenih najširši publiki. Vstop na dogodke bo brezplačen.

Ohranjajo tudi filmski evro za študente filma, s katerim želijo študentom umetniških fakultet, kjer je spremljanje festivala del učnega procesa, omogočiti bivanje na festivalu.

FSF
Študentom ljubljanske AGRFT in Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici, ki so na festivalu brezplačno bivali že v preteklih dveh letih, se letos pridružujejo še študentje ljubljanske ALUO. Foto: on FSF

Poklon velikanom

Čeprav je FSF v prvi vrsti namenjen predstavitvi aktualne filmske produkcije, se vedno pokloni tudi zgodovini slovenske kinematografije. Letos se bodo spomnili dveh velikanov slovenskega filma, režiserjev Igorja Pretnarja in Matjaža Klopčiča. 100-letnico rojstva Igorja Pretnarja bodo počastili s projekcijo filma Eisensteinov učenec: režiser Igor Pretnar v Moskvi (Slavko Hren, 2012) in pogovorom z režiserjem Slavkom Hrenom. 90-letnico Matjaža Klopčiča pa bodo obeležili s projekcijo njegovega tretjega igranega celovečerca Sedmina in pogovorom z Majdo Širca.

Naziv »prijatelja slovenskega filma«, častnega gosta, ki ga veže tesna vez bodisi s slovensko publiko bodisi s slovensko filmsko produkcijo, letos nosi Fritz Hock, velik poznavalec in zaveznik slovenskega filma ter ustanovitelj in direktor filmskega festivala K3 v Beljaku, ki se osredotoča na filme sosedskih regij: Slovenije, Furlanije Julijske krajine v Italiji in Koroške v Avstriji.

»Slovence odlikuje edinstvena sposobnost odkrivanja političnih razsežnosti tako v velikih zgodbah kot v majhnih, subtilnih gestah vsakdanjega življenja. Naj gre za celovečerni film ali vznemirjajoč trenutek v kratkem filmu, slovenski film je po naravi političen. S koreninami je zasidran v podzemlju, kjer ohranja neodvisnost in moč. Pri tem je treba nenehno z obilo občutljivosti loviti ravnovesje – prevelika izpostavljenost mainstreamu bi lahko razvodenila ta podzemni duh in sprevrgla subtilno v pretirano,« je Hock povedal o slovenski kinematografiji.

FSF
Foto: on FSF

Še več informacij o festivalu in vstopnicah na povezavi.

Prejšnji članekKako izgleda popoln outfit za službeni intervju?
Naslednji članekLjubljanski teden mode: Umetnost, inovativnost in trajnost (#reportaža)

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.