Ko sem začela s študijem komunikologije, se mi je od vsega najboljše zdelo to, da se bom ob koncu študija lahko zaposlila v PR-u, čeprav se mi niti sanjalo ni, kaj to sploh je. Takrat se mi je pač ta kratica zdela “full” dobra in sem bila prepričana, da me bodo tega in še mnogo več naučili v štirih letih študija. Dejstvo, da sedaj obiskujem že 3. letnik in v bistvu še vedno ne vem kaj PR je, me je pa zaskrbelo.
Ker tega do nedavnega nisem izvedela na fakulteti, sem se odločila izvedeti kaj več na kakšnih drugih predavanjih. Zato sem se včlanila v ŠSPRSS (Študentsko sekcijo Slovenskega društva za odnose z javnostmi). Ko sem tam vprašala, če mi lahko razložijo, kaj PR je, so rekli: “Najbolje, da greš kar na SKOJ!”. Seveda sem tudi za to prvič slišala in obrazložili so mi, da je to je Slovenska konferenca o odnosih z javnostmi. Tam se zbere ‘vsa smetana’ PR-ovcev, ki čez dan poslušajo predavanja domačih in tujih predavateljev, zvečer pa podeljujejo nagrade za dosežke na področju odnosov z javnostmi kot je Prizma in zbirajo denar za dobrodelne namene. “Aha!”, sem rekla in se odločila, da preživim tri dni med PR-ovci in tako ugotovim, kaj PR torej je.
Na SKOJ-u sem spoznala veliko zanimivih ljudi. Tudi večina predavanj, ki sem se jih udeležila, je bilo zanimivih in poučnih, vendar se mi je od vseh v spomin najbolj vtisnila predstavitev Zavarovalnice Maribor, na kateri so predstavili projekt ”Zojini zeleni zemljevidi”. Zavarovalnica Maribor je namreč razpisala natečaj za številne slovenske osnovne šole, s katerim so vzpodbujali učence, naj izdelajo ”Zojin zeleni zemljevid” za domače okolje, na katerem naj označijo vse okoljsko pomembne točke, tako okolju prijazne kot tudi problematične. Odziv je bil neverjeten in Zavarovalnica Maribor je svoje zastavljene komunikacijske cilje še presegla. Brez oglasov jim je namreč uspelo doseči širšo javnost, ki je zajemala neznansko veliko osnovnošolcev, učiteljev ter staršev, s katerimi so se otroci o projektu pogovarjali. Predstavili so se jim torej kot organizacija, ki skrbi za okolje in lahko poskrbi tudi za njih, če se bodo preko nje zavarovali. Zavarovalnica Maribor je tako uspela potrditi svoj pozitivni imidž in ugotovila sem, da se v PR vse v bistvu vrti okrog imidža.
Organizacije ali posamezniki pa pozitivni imidž dosežejo z dobro, iznajdljivo ter raznoliko komunikacijo z javnostmi. Kot smo videli to niso samo oglasi, ampak prav vsi načini predstavitve organizacije svojim ciljnim populacijam; od pojavljanja predstavnikov organizacije v medijih do dejavnosti, ki (vsaj) površinsko delujejo koristno za človeštvo. To pa še ni vse. Pomembno je tudi ocenjevanje javnega mnenja ter oblikovanje in izvajanje poslovnih načrtov glede na lastno poslovno politiko in njeno prestavitev javnosti, koordinacija programov za odnose z javnostmi, predvsem pomembno pa je razvijanje odnosov in naklonjenosti skozi proces komunikacije med organizacijo in njenimi ciljnimi javnostmi.
Če povzamem, sem PR razumela kot umetnost in tudi znanost vodenja komunikacij med organizacijo in njenimi javnostmi, ki načrtno gradi, vodi in vzdržuje podobo organizacije. Je torej zelo široko področje, ki je zaradi zasičenosti trga s komuniciranjem primorano biti vedno bolj iznajdljivo. Trenutno je dober PR-ovec tisti, ki uspe biti raziskovalec, strateg, svetovalec, oblikovalec in posrednik informacij ter še veliko več – v eni osebi.
Barbara Petovar
Študentska sekcija
Slovenskega društva za odnose z javnostmi